خبرگزاری کار ایران

مشکل دسترسی کارگران پوشش به خدمات تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۶۲۸

جمعی از کارگران کارخانه شاغل و بازنشسته نساجی پوشش با ارسال سه نامه‌ جداگانه خطاب به مسئولان عالی و ارشد کشور خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

جمعی از کارگران کارخانه شاغل و بازنشسته نساجی پوشش با ارسال سه نامه‌ جداگانه  خطاب به مسئولان عالی و ارشد کشور خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش ایلنا در این نامه‌ها که به امضا دست کم بیش از 30 نفر از کارگران این واحد تولیدی رسیده است به مشکلاتی همچون اقدامات نادرست مدیریت بخش خصوصی، تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه کارگران شاغل و برقرار نشدن مستمری کارگران بازنشسته اشاره شده است.

این کارگران در نخستین نامه با یادآوری اینکه در سال 83 کارخانه نشاجی پوشش توسط دولت به بخش خصوصی واگذار شد، یادآور می‌شوند، عملکرد نامطلوب مدیریت بخش خصوصی با عث شد تا سرانجام در سال 85 با رای دادگاه اداره مسئولیت اداره این کارخانه به شرکت سرمایه گذاری آتیه دماند( از زیر ممجموعه‌های بانک صنعت و معدن) گذاشته شود.

در این نامه همچنین آمده است: با این حال در سال 90 مدیریت ناکارآمد بخش خصوصی توانست از طریق رای دادگاه اداره بخشی از این واحد تولیدی را برعهده بگیرد و در نتیجه با خروج ماشین‌آلات، تخریب فضای تولید و پرداخت نکردن مطالبات مزدی کارگران موجبات شکل گیری یک اعتراض صنفی را در سال 91 فراهم کند.

نویسندگان این نامه با یادآوری اینکه پس از برپایی تجمع اعتراض آنها و همکارنشان، شورای تامین استان گیلان مدیریت دولتی را مکلف به پرداخت مطالبات مزدی کارگران و بازسازی خطوط تولید کرد افزوده‌اند: از آن زمان تاکنون عوامل منسوب به مدیریت بخش خصوصی با طرح شکایت علیه کارگران موجبات گرفتاری آنها را فراهم کرده‌اند.

در دومین نامه نیز که توسط گروهی از کارگران نساجی پوشش در رابطه با تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های آنها نوشته شده، آمده است: از بهمن سال سال 93 تاکنون سازمان تامین اجتماعی حاضر به اراده خدمات درمانی به خانواده‌های کارگران شاغل در نساجی پوشش نیست.

به گفته این کارگران ظاهرا پرداخت نشدن حق بیمه باعث شده است تا در مدت 6 ماه گذشته آنها نتوانند از امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند و این اتفاق درحالی است که در میان خانواده‌های آنها افرادی وجود دارند که به دلیل ابتلا به بیماری‌های خاص و یا داشتن دیگر مشکلات جدی پزشکی نیازمند دسترسی به خدمات درمانی هستند.

در سومین نامه نیز که از سوی 34 کارگران بازنشسته نساجی پوشش نوشته‌شده است آمده است: از پنجم اسفند ماه سال 93 که براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌ایم هنوز حتی یک ریال هم بابت مستمری دریافت نکرده‌ایم.

نویسندگان این نامه نیز با یادآوری مشکلات مالی خانواده‌های خود افزودند: سازمان تامین اجتماعی به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه حاضر به صدور حکم بازنشستگی نیست و در نتیجه تا این لحظه حتی یک ریال هم بابت مستمری به ما پرداخت نشده است.

 نویسندگان این نامه‌های سه‌گانه در خاتمه با یادآوری اینکه کارخانه نساچی پوشش در سالهای شکوفایی خود محلی برلی تامین معاش خانواده نزدیک به 3500 کارگر بود از مسئولان ارشد و عالی نظام خواستار رسیدگی به مشکلات خود شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز