خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر گلستان:

فعالیت شهرک‌های صنعتی گلستان با 40 درصد ظرفیت اسمی

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۴۷۹

دبیر خانه کارگر گلستان از تعطیلی گسترده واحد‌های صنعتی و تولیدی در دوشهرک صنعتی «آق قلا» و «حیدر آباد» به دلیل افزایش مشکلات مالی، سوء مدیریت، تغییر ساختار و عدم فروش محصولات تولیدی خبر داد.

«غلام رضا طالبا» با اعلام این خبر  به ایلنا گفت: در این شهرک‌های صنعتی واحدهای تولیدی همچون «شرکت سینه زربال گلستان»، «قره گنبد کابوس»، «لبنیات اترک»، آجر ماشینی گنبد»، «نئوپان شموشک» در وضعیت نیمه تعطیل هستند و باقیمانده کارگران آنها با چند ماه معوقات مزدی در آستانه بیکاری قراردارند.

طالبا با ابراز نگرانی از وضعیت به وجود آمده گفت: طبق تحقیقات انجام شده، هم اکنون بیش از 60درصد از واحد‌های صنعتی استان تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند.

دبیر خانه کارگر گلستان افزود: در چند سال اخیر که قانون هدفمند سازی یارانه‌ها توسط دولت اجرا شده است با افزایش یارانه حامل‌های انرژی واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک‌های صنعتی بیش از پیش دچار مشکل شدند.

طالبا افزود: بصورت مشخص با برداشته شدن یارانه‌ حامل‌های انرژی هزینه تمام شده در صنایع وابسته به بخش کشاورزی افزایش چشمگیری پیدا کرد و همین مسئله باعث شد تا اداره این واحدها با مشکل مواجه شود.

او با ذکر مثالی گفت:به عنوان نمونه شرکت تولیدی روغن نباتی یگانه خزربا 80 کارگر به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت هزینه های حامل های انرژی خودرا که به صورت صنعتی محاسبه می شود را ندارد این در حالیست که هزینه انرژی در بخش کشاورزی 70 درصد ارزانتر است.

دبیر خانه کارگر استان گلستان افزود: با توجه به اینکه در استان گلستان کشاورزی رکن اصلی مناسبات اقتصادی است باید هزینه انرژی واحدهای تبدیلی محصولات کشاورزی استان براساس تعرفه‌های کشاورزی محاسبه شود تا امکان استمرار فعالیت این صنایع وجود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز