خبرگزاری کار ایران

توضیحات مدیر عامل کارخانه نورد گرم سمنان درباره انتشار یک خبر

کد خبر : ۲۹۴۵۲۸

در پی انتشار خبر بیکار شدن 80 کارگر نورد گرم سمنان خبرگزاری کار ایران که در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال جاری در بخش کارگری ایلنا منتشر شد، مدیریت این شرکت جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی مکتوبی را در اختیار ایلنا قرار داد.

در پی انتشار خبر بیکار شدن 80 کارگر نورد گرم سمنان خبرگزاری کار ایران که در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال جاری در بخش کارگری ایلنا منتشر شد، مدیریت این شرکت جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی مکتوبی را در اختیار ایلنا قرار داد.

به گزارش ایلنا متن کامل این پاسخ که به منظور روشن ساختن ذهن مخاطبان رسانه ها منتشر شده است به شرح زیر است:

محترما در ارتباط با خبر منتشره از سوی آن خبرگزاری در مورد تعطیلی کارخانه نورد گرم سمنان به استحضار می رساند.

اولا این شرکت بدلیل مشکلات مالیاتی دوبار اولی در تاریخ 1/4/1393 بمدت 15 روز و دومی در 1/1/1394 بمدت 45 روز تعطیل بوده و هر دوبار با توصیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به بازگشایی نموده است. در هر دوبار استاندار محترم جناب آقای مهندس وکیلی فرماندار محترم جناب عزالدین،‌مدیر کل محترم کار و تعاون استان جناب آقای غنیان، نماینده محترم شهرستان جناب آقای خسروی و بسیاری دیگر از مدیران درجه اول استان و شهرستان اقدامات مفیدی در جهت بازگشایی مجدد شرکت بعمل آورده اند.

ثانیا جناب آقای بی نیاز مدیر کل محترم امور مالیاتی استان و معاونین ایشان نهایت تلاش خود را مصروف حل مشکلات این شرکت نموده اند. لیکن متاسفانه به جهت عملکرد سامانه های برقرار شده در وزارت امور اقتصادی و دارایی استان حل مسائل مقدور نشده و در حال حاضر هیات مدیره شرکت فاقد اعتبار می باشند.

ثالثاً اخیرا با عنایت به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور دو بار جلسات مفیدی جهت حل مشکلات این شرکت و سایر اشخاص و شرکتهای استان اولی در سازمان صنعت معدن و تجارت استان و دومی در استانداری به ریاست جناب آقای مهندس وکیلی تشکیل گردیده تا این مشکلات مرتفع گردد.

رابعاً در حال حاضر با تشریک مساعی مدیر کل محترم حسابداری و وصول مالیاتهای جناب آقای زارع و اداره کل امور مالیاتی استان در حال حل ثبت صورت جلسات شرکت در ثبت شرکتهای تهران بوده و انشاء الله بزودی با رفع این مشکل هیات مدیره شرکت تعیین و ابقاء خواهد شد.

جهت اطلاع آن خبرگزاری محترم این شرکت کلیه بدهی های ارزی و ریالی خود را در بانکهای شرکت تادیه نموده، حقوق کارکنان و کارگران خود را در ابتدای هر ماه پرداخت، بدهی سازمان تامین اجتماعی اداره گاز و برق و شرکتهای شهرکهای صنعتی سمنان را پرداخت نموده و حتی سوابق کارکنان خود را تا پایان اسفندماه 1393 تسویه نموده است.

در حال حاضر شرکت دائر و در حال تولید بوده و امیدوار است که با برقراری شیفت دوم تولید خود را افزایش داده تا خدمت ناچیزی د رجهت تامین بخشی از نیاز بازار انجام دهد.

گلایه ما از دولت جناب آقای روحانی و معاون محترم اول ایشان جناب آقای جهانگیری که در زمستان سال 1383 در کارخانه این شرکت حضور یافتند و کارخانه این شرکت را افتتاح نمودند این است که چگونه نوک پیکان رفع کسری بودجه را متوجه صنایع و مالیات اخذ شده از ایشان قرار داده اند؟ درست است که صنعت سربار صنعتی که همیشه نیازمند کمک می باشد ماندنی نیست ما توقع کمک نداریم،‌ اما توقع رفع موانع تولید را داشته و خواهیم داشت. تحریم اقتصادی ایران هزینه های سنگینی متوجه کلیه بخشهای اقتصادی ایران نموده و باعث گردیده هزینه برق و گاز تهیه قطعات یدکی افزایش یافته و بالا رفتن قیمت ارز باعث سنگین شدن بدهیهای ارزی گردیده و صنعت را مواجه با مسائل عدیده ای نمودهاست و اینک که این مشکل در حال حل می باشد امید به آینده ای بهتر و صنعتی که بتواند روی پای خود ایستاده و خود را صحیحا اداره نماید را نوید می دهد.

از شما گله مندیم که چگونه و چرا بدون اینکه با مدیران این شرکت تماس حاصل فرمایید خبری را منتشر می فرمایید حداقل حق این شرکت آن است که قبل از انتشار چنین خبری صحت و سقم آن را از مدیران این شرکت جویا شده و سپس نسبت به انتشار آن اقدام فرمایید. بخش مهمی از خبر شما که می گویید «کارگران دلیل تعطیلی این واحد تولیدی را انباشت بدهی های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی و خصوصی همانند اداره تامین اجتماعی، اداره گاز و برق و همچنین وزارت دارایی بوده است» کلا نادرست بوده و خواهشمند است دستور فرمایید هر چه سریعتر این بخش از خبر خود را تکذیب نموده و نسبت به رفع آثار مخرب درج چنین خبری از طریق انتشار متن تقدیمی اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز