خبرگزاری کار ایران

در شرق پایتخت عربستان رخ داد؛

درگیری کارگران شرکت جاده الثمامه باعث مرگ یک کارگر شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۴۳

درگیری بین کارگران خارجی شرکت جاده الثمامه در شرق پایتخت عربستان، باعث کشته شدن یک کارگر و به آتش کشیده شدن دو گشتی پلیس شد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، یک منبع امنیتی در پلیس ریاض گفت: دو گشتی پلیس ریاض با دریافت خبر کشته شدن یک کارگر خارجی، در محل سکونت کارگران در شرکت جاده الثمامه در شرق  ریاض حاضر شدند تا به بررسی این موضوع بپردازند.

به نوشته روزنامه الحیات عربستان، این منبع افزود: کارگران این شرکت از اتباع هند و بنگلادش هستند و با حضور پلیس در محل حادثه، درگیری میان کارگران شدت یافت و به خارج از ساختمان شرکت کشیده شد.

شماری از کارگران به عابران حمله ور شدند و اقدام به شکستن شیشه گشتی ها کردند و تا قبل از رسیدن نیروهای یگان ویژه، دو گشتی پلیس مستقر در محل حادثه را واژگون کردند و به آتش کشیدند

کمتر از ۳ ماه پیش نیز چند تبعه خارجی در محل کار خود در عربستان به ۳ شهروند سعودی حمله کردند و شیشه گشتی ها آنها را شکستند که در نتیجه آن دو شهروند سعودی و یک تبعه خارجی زخمی شدند.

برخورد سختگیرانه و سرکوبگرانه دولت عربستان با کارگران خارجی، ناآرامی های داخلی این کشور را در کانون توجه رسانه ها قرار داده است

ناآرامی در عربستان پدیده ای رایج محسوب نمی شود، اما ایجاد ترافیک های سنگین در خیابان های شهرهای عربستان اکنون به پدیده ای شایع تبدیل شده است.

پیشتر در شهر جده پس از مسدود شدن خیابان های اطراف یک مرکز اخراج مهاجران به دست کارگران مهاجر، ده ها نفر بازداشت شدند. در مناطق دیگر نیز اغتشاشاتی گزارش شده است.

شمار کارگران خارجی در عربستان نزدیک به ۹ میلیون نفر است که اکثر آنها را اتباع فقیر کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه هند، بنگلادش، فیلیپین، پاکستان و نیز یمن و مصر تشکیل می دهند و شماری نیز از اتباع کشورهای آفریقایی نظیر اتیوپی هستند. کارفرمایان عربستانی، کارگران خارجی را به کارهای طاقت فرسا با حقوق ناچیز مجبور می کنند و حکومت نیز به جای مقابله با نقض حقوق این کارگران، آنان را سرکوب و از عربستان اخراج می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز