خبرگزاری کار ایران

در استان گلستان رخ داد؛

تعطیلی آجر ماشینی « گنبد» 150 کارگر را بلاتکلیف کرد

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۰۳۲

با تعطیلی موقت واحد تولید کننده آجر ماشینی « گنبد» 150 کارگر بلاتکلیف شدند.

منابع کارگری در استان گلستان گزارش کردند کارخانه آجر ماشینی «گنبد»، واقع در محور جاده آزاد شهر به مینودشت به دلیل قطعی گاز هم اکنون به مدت نامعلومی تعطیل اعلام شده‌ و در نتیجه کارگران این واحد تولیدی شغل خود را از دست داده‌اند.

کارگران این واحد صنعتی به ایلنا گفته‌اند؛ در حالی این کارخانه در حالی از 29 تیر ماه ماه سال جاری تعطیل اعلام شده است که اکثر کارگران آن هنوز بابت دستمزد ماه‌های خرداد وتیر ماه خود را از کارفرما طلب دارند.

طبق اظهارات منابع کارگری، مسئولان این کارخانه وعده داده‌اند تعطیلی این کارخانه موقتی است و کارگران بعد از وصل شدن گاز مجددا به کارشان باز می‌گردند. با این وجود کارگران از تعطیلی  چندین باره کارخانه نگرانند چرا که عقیده دراند ممکن است کارفرما نتواند به تعهدات خود عمل کند.

بنا بر ادعای کارگران ،علاوه بر معوقات مزدی ؛ کارفرما در زمینه پرداخت بیمه  کارگران به تامین اجتماعی دچار مشکل است واین وضعیت شرایط زندگی را برای کارگران و  خانواده‌هایشان سخت کرده است.

به گفته کارگرانٰ ناتوانی مالی کارفرما باعث شده است تا آنها بابت معوقات مزدی خود آجرهای تولید شده را در بازار بفروشند.

کارگران آجر ماشینی گنبد در خاتمه تصریح کردندٰ رکود بازار ساخت و ساز به فعالیت این واحد تولید کننده آجر ماشینی لطمه وارد کرده و توان رقابت در بازار را از آن سلب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز