خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران پیمانکاری پتروشیمی «فراورش» به قطع شدن بخشی از مزایای مزدی

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۰۹۹

اعتراض کارگران پیمانکاری شاغل در شرکت «فراروش» مجتمع پتروشیمی بندر امام به حذف شدن برخی از مزایای مزدی امروز وارد سومین روز خود شد.

منابع خبری ایلنا در مجتمع پتروشیمی بندرامام با اعلام این خبر گفتند: کارگران معترض که شمار آنها تا بیش از 200 نفر نیز می‌رسد از طریق شرکت پیمانکاری رامپکو در بخش تعمیرات و نگهداری پتروشیمی فراورش مشغول کارند.

برپایه این اطلاعات دلیل شکل گیری و استمرار این اقدام اعتراضی قطع شدن بخشی از مطالبات مزدی است که توسط پیمانکار از دستمزد تیرماه این کارگران کسر شده است.

در این رابطه به نقل از کارگران معترض گفته شده‌است که مسئولان شرکت رامپکو در محاسبه دستمزد تیرماه آنها بین 30 تا 90 هزار تومان از دریافتی هریک از آنه کسر کرده‌اند.

گفته می‌شود مبلغ کسر شده در ماه‌های گذشته از طرف پیمانکار به عنوان بخشی از مزایای مزدی به آنها پرداخت می شد.

منابع ایلنا در توضیح ماجرا می‌گویند سال گذشته مدیریت مجتمع پتروشیمی بندرامام در مقام کارفرمای اصلی تصمیم گرفت تا مزایای مزدی و حق شب‌کاری کارگران شاغل در واحدهای مختلف این مجتمع را به ترتیب معادل 30 و 35 درصد مزد پایه افزایش دهد.

برپایه این توضیحات این افزایش از دی ماه سال گذشته عملیاتی شد و در نتیجه دستمزد کارگران پیمانکاری شرکت‌های مختلف مجتمع پتروشیمی بندر امام افزایش یافت.

کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام با یادآوری اینکه تا قبل از این تصمیم مدیریت، ماهانه به هر کارگر بین 120 تا 200 هزار تومان بابت سایر مزایا تعلق می‌گرفت  افزودند: بصورت میانگین پیمانکار موظف بود تا بین 20 تا 100 هزار تومان از این مبلغ را به هر کارگر پرداخت کند.

طبق گفته این کارگران از دی ماه سال 93 که سرانجام مصوبه مدیریت در خصوص افزوده شدن 30 درصد دستمزد پایه هر کارگر به مبلغ  سایر مزایا اجرایی شد، تمامی کارگران پیمانکاری شاغل در شرکت‌های مختلف این واحد پتروشیمی مزایای مزدی جدید را به همراه مبلغ قبلی دریافت می کردند.

منابع ایلنا می گویند از قرار معلوم کارفرمایان اصلی و واسط کارگران پیمانکاری مجتمع پتروشیمی بندرامام به توافق رسیده اند تا دیگر قسمتی از مبلغ مزایای قبلی را به کارگران پرداخت نکنند و بصورت مشخص این تصمیم از تیرماه در خصوص کارگران پیمانکاری شرکت فراورش مجتمع پتروشیمی بندر امام اتفاق افتاده است.

برپایه این اظهارات در همین راستا شرکت رامپکو در مقام پیمانکار شرکت فراورش پرداخت همان مبلغ 30 تا 100 هزار تومانی را که در گذشته به عنوان سایر مزایا به کارگران پرداخت می کرد را قطع کرده است و همین مسئله باعث نارضایتی این گروه از کارگران شده‌است.

این کارگران در عین حال یادآور می‌شوند: ظاهرا این اتفاق قرار است در ماه‌های گذشته برای دیگر کارگران پیمانکاری شاغل در مجتمع پتروشیمی بندر امام بیفتد.

مجتمع پتروشیمی بندر امام از پنج شرکت پتروشیمی فراورش، بسپاران، کیمیا، آب‌نیرو و خوارزمی تشکیل شده است و به گفته منابع ایلنا در هرکدام از این شرکت‌ها کارگران پیمانکاری در بخش های مختلف تعمیرات و نگهداری، خدمات، بسته بندی و ... مشغول کارند.

در این رابطه آقای رستگاری مسئول روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بندر امام به ایلنا گفت: ممکن است در مجموعه کارگران پیمانکاری ازعملکرد کارفرمایان واسطه خود ناراضی باشند اما حتی در صورت وجود چنین اتفاقی در روزهای گذشته فعالیت قسمت های مختلف مجتمع پتروشیمی بندرامام به دلیل اعتراض کارگران بخش پیمانی مختل نشده است.

وی افزود: البته شرکت رامپکو یکی از پیمانکاران مجتمع پتروشیمی بندر امام محسوب می‌شود اما مسئله این است که نباید عملکرد مدیران شرکت‌های پیمانکاری را به حساب عملکرد مدیریت پتروشیمی بندر امام در مقام کارفرمای اصلی گذاشت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز