خبرگزاری کار ایران

با مراجعه به وزارت کار صورت گرفت:

کارگران کشتیرانی خواستار اجرا ی طرح طبقه بندی مشاغل شدند

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۹۷۴

شماری از کارگران دریانوردی شاغل وبازنشسته شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه 17 مرداد) با مراجعه به وزارت کار ، رفع مشکلات اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای افزایش دستمزد‌هایشان را خواستار شدند.

«غلامرضا زنگی اهرمی» عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس در خصوص این خبر  به ایلنا گفت: نزدیک به 1700 مهندس کشتی و کارگر دریانورد هستیم که مطابق قانون کار و تامین اجتماعی برای کشتیرانی جمهوری اسلامی کار می‌کنیم.

وی افزود: در حالی که برابر همین مقررات کار و تامین اجتماعی در کارگاه‌های بالای 100 نفر باید طرح طبقه بندی مشاغل به اجرا درآید اما  این بخش از مقررات قانون کار در مورد ما  اجرا نمی شود.

این فعال صنفی کارگری افزود: مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد جمعیت 1700 نفری کارگران و مهندسان کشتی باعث شده است تا درآمد این گروه از مزد بیگران در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

زنگی با اشاره به «ماده ۵۰ قانون کار» گفت: بر اساس ماه ۵۰ قانون کار، وظیفهٔ پیگیری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده  مشاغل کارگاههای خود را ارزیابی نکرده باشند، بر عهدهٔ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته وی  مسئولان وزارت کار در مورد مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران  دریانورد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی پاسخگو نیستند.

این فعال کارگری در پایان  درباره  نتیجه اجتماع امروز کارگران دریانورد تصریح کرد: در مراجعه امروز  دریانوردان مسوولان وزارت کار در جمع معترضین حاضر شدند و وعده رفع مشکل کارگران دریانوردکشتی رانی را حداکثر تا چند روز دیگر دادند.

گفتنی است کارگران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مدتهاست خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند؛ این شرکت مطابق سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی از سال 78 به بخش غیر دولتی واگذار و تا کنون طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار در مورد آن اجرا نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز