خبرگزاری کار ایران

تهدید اشتغال کارگران چای‌کار با ورود چای سنواتی به بازار

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۲۴۵

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور می‌گوید ورود 54هزار تن چای غیر مصرفی و کمپوست شده به بازار مصرف باعث تهدید امنیت شغلی کارگران چای‌کار شده است.

«پرویز شعبانی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: 54هزار تن چای سنواتی تعاونی روستایی که در سالهای 72 تا 87 تولید شده  و هم اکنون به غیر از ساخت کود هیچ مورد  مصرفی دیگری ندارند، بصورت غیر قانونی وارد بازار چای کشور شده است .

نائب رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور با بیان اینکه سلامت اجتماعی مصرف کنندگان چای با این اقدام غیر اخلاقی در خطر است، تصریح کرد: علاوه بر آن این عمل فرصت طلبانه باعث تعطیلی کارخانه های چای کشور وبیکاری تعداد زیادی از کارگران چای‌کار  شده است.

به گفته او، بازگشایی مجدد انبارهای چای سنواتی به روی چای‌هایی که از مدت تولید آن بین 7 تا 15 سال می گذرد ضربه محلک دیگری بر پیکر نیمه جان صنعت چای کشور وارد کرده است.

شعبانی تاکید کرد: هم اکنون تعداد زیادی ازمزارع چای شمال کشور از بین رفته  و چایکاران کشت مزارع چای  را رها کرده اند.این کارگران برای امرار معاش به شغل های کاذب  همانند دست فروشی روی آورده اند.

به ادعای وی ٰ فرصت طلبان 54 هزار تن محموله غیر قابل شرب وعرضه در بازار را به حداقل قیمت خریداری (16/6 میلیارد تومان )  کرده اندو به حداکثر قیمت (یکصدو پنجاه میلیارد تومان ) در بازار به فروش می رسانند.

شعبانی با تاکید بر اینکه هر چه سریعتر باید این محموله‌های چای  غیر شرب از بازار جمع آوری شود در خاتمه گفت: از دولت  انتطار داریم برای اولین بار دستور جمع آوری و جلوگیری از پخش این چایی‌های غیر قابل مصرف را در بازار کشوربدهند تا زمینه اشتغال کارگران چای کار شمال کشور فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز