خبرگزاری کار ایران

توسط وزیر کار صورت گرفت:

آیین رسیدگی به شکایت درکشتی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۶۴۲

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه هیات وزیران در خصوص آیین رسیدگی به شکایت درکشتی برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا «آئین رسیدگی به شکایت درکشتی» به منظور رسیدگی سریع، موثر و عادلانه به شکایت دریانوردان درخصوص ادعای نقض مقررات مقاوله نامه «کاردریایی» تهیه و در تاریخ ۳۱ خردادماه سال جاری به تصویب هیات وزیران رسیده است.

با تصویب قانون الحاق در مجلس وقت شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه کاردریایی در سال ۸۹ ایران به جمع کشورهای عضو مقاوله نامه کار دریایی سازمان جهانی کار پیوست و آیین نامه اخیر به استناد بند (الف) ماده (۱) آئین نامه تفکیک وظایف ناشی همین مصوبه مجلس تهیه شده است.

ابلاغ این آیین نامه با حکم «علی ربیعی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است و  براساس ماده یک این آیین نامه، دریانوردان ازحق طرح شکایت به مقامات صلاحیتدارمذکور در بندهای یک، دو و چهار ماده ۲ این آئین نامه برخوردارند.

همچنین مالک کشتی یافرمانده کشتی باید حداقل یک نفر را به منظور ارائه کمک‌های مشورتی درکشتی معرفی نماید؛ چنین شخصی باید برمبنای روشی محرمانه، مشاوره‌ای بی‌طرفانه درباره چگونگی طرح شکایت دریانوردان ارائه نماید و در فرآیند رسیدگی به شکایت، به آن‌ها مساعدت کند.

دربخش دیگری از این آیین نامه آمده است دریانوردان ویا افراد معتمد مذکور دربندهای ۲ و ۳ نباید به علت طرح شکایت تحت بازخواست و پیگیرد قرارگیرد.

همچنین طرح شکایت براساس این آیین نامه، خدشه‌ای به حقوق دریانوردان برای طرح دعوا در مراجع قضایی با سایر مراجع حل اختلاف حسب مورد وارد نمی‌کند.

طبق این گزارش، مالک کشتی علاوه برارائه نسخه‌ای از قرارداد کار، باید یک نسخه از متن آیین رسیدگی به شکایت درکشتی حاوی اطلاعات مربوط به نام شخص معتمد مذکوردربند (۲)، نشانی وشماره تلفن مالک کشتی ومرجع صلاحیتداربرای رسیدگی به شکایات در دولت صاحب پرچم و در صورتی که این محل با محل اقامت دریانوردان متفاوت باشد، دولت محل اقامت دریانورد را در اختیار دریانوردان قراردهد. مالک کشتی باید هرگونه تغییر درآیین رسیدگی به شکایت در کشتی را ازطریق آگهی آن در کشتی به دریانوردان اطلاع دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز