خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

مراسم چهلم کارگر کشته شده پتروشیمی مارون برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۰۷۱

مراسم چهلمین روز درگذشت «شهرام محمدی» کارگر کشته شده مجتمع پتروشیمی مارون عصر امروز در روستای زادگاه وی برگزار می‌شود.

اعضای خانواده و نزدیکان این کارگر سابق پتروشیمی مارون در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفته‌اند که قرار است این مراسم در ساعت 4 عصر امروز در روستای «کولفرح»استان خوزستان که در سه کلیومتری شهرستان ایزه قرار دارد برگزار شود.

«مرحوم شهردام محمدی» که از حدود 13 سال قبل در مجتمع پتروشیمی مارون مشغول کار بود در جریان حادثه آتشسوزیی که در  روز نهم تیرماه در این مجتمع پتروشیمی اتفاق فتاد دچار سوختگی شد.

یکی از نزدیکان خانواده مرحوم محمدی در توضیح حادثه‌ای که منجر به مصدومیت این کارگر سابق پتروشیمی مارون شد به گفت: این حادثه در حوالی ساعا 15 روز نهم تیرماه اتفاق افتاد و اینطور که برای ما نقل کرده‌اند که در زمان حادثه مرحوم محمدی به همراه گروهی از همکارانش در سایت پتروشیمی مارون حضور داشتند که ناگهان متوجه وجود نشتی در تاسیسات لوله حاوی گاز هگزان می‌شود.

وی از قرار معلوم همکاران آقای محمدی با مشاهده این وضعیت براساس اصول ایمنی کار سریع محوطه پتروشیمی را برخلاف جهت وزش باد تخلیه می‌کنند اما آقای محمدی که متوجه حضور دیگر همکارانش در تاسسیات مجاور محل نشتی شده بود تلاش می کند تا بابستن شیرلوله های حاوی هگزان از وقوع حادثه جلوگیری کند.

بر اساس شنیده‌های این عضو خانواده محمدی در زمان حادثه مرحوم شهرام محمدی و همکارانش به هیچ وجه برای مهار مشکل نشتی آماده و مجهز نبودند اما چون به دلیل ماهیت اشتعال زای گاز هگزان زمان کافی وجود نداشت مرحوم محمدی با فداکاری سعی می کند تا از وقوع حادثه جلویگری کند.

مرحوم محمدی پس از آنکه برای درمان از بیمارستان  شرکت نفت اهواز به بیمارستان شهید چمران تهران منتقل شده بود در روز 19 تیرماه براثر نارسایی کلیه جان خود را از دست می دهد.

اثرگذاری این حادثه یر افکار عمومی به حدی بود که در نهایت فراکسیون کارگری مجلس از دولت خواست تا به پاس قدردانی از اقدام مرحوم محمدی به خانواده وی نشان لیاقت اهدا شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز