خبرگزاری کار ایران

تعویق 4ماه حقوق 12 کارگر «صنایع اسوه ایران» قزوین

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۳۷۵

به گفته کارگران «صنایع اسوه ایران» قزوین در 4 ماه گذشته به دلیل کمبود منابع مالی موفق به دریافت مطالبات مزدی خود نشده‌اند.

به گفته منابع خبری ایلنا، صنایع اسوه ایران که در زمینه  تولید دیگ های بخار وشوفاژ در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد حدود 12 کارگر  قرارداد موقت دارد که در گذشته نیز مطالبات مزدی آنها با تاخیر پرداخت می‌شده است.

کارگران صنایع اسوه با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران کارخانه چهار ماه (فروردین، اردیبهشت ،خرداد و تیر ۹۴) مربوط است افزودند: هم اکنون بیشتر  کارگران این کارخانه در آستانه بازنشستگی‌اند که این تاخیرها باعث نگرانی آنها شده است.

آنها در توضیح علت نگرانی خود یادآور شدند: در چند ماه گذشته یکی از همکاران بازنشسته شده است اما به دلیل مشکلات مالی کارخانه هنوز موفق به دریافت سنوات پایان کار خود نشده است.

گفته می شود که طلب این کارگر سابق صنایع اسوه ایران نزدیک به 27 میلیون تومان است و از قرار معلوم کارگر بستانکار در این رابطه شکایتی را در اداره کار شهرک صنعتی البرز قزوین طرح کرده است.

در همین حال کارگران باقیمانده این واحد صنعتی یادآور می‌شوند: پیش از آنکه  پرداخت معوقات مزدی آنها و همکار بازنشسته‌شان با تاخیر روبرو شود حدود 50 نفر از همکارانشان در دو سال گذشته به دلیل آنچه که «رکود تولید» عنوان شده بود از کار بیکار شده بودند.

به گفته این کارگران در نتیجه این اتفاق که امروز تعداد آنها از 62 کارگر به 12 نفر رسیده و به همین دلیل آنها نگران هستند که با ادامه این وضعیت بازهم تعداد دیگری تعدیل شوند و یا پرداخت مطالبات مزدی آنها با مشکل همراه شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز