خبرگزاری کار ایران

نگرانی خانواده شهرام محمدی از فراموشکاری دولت

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۳۸۵

خانواده «شهرام محمدی» کارگری که با از خودگذشتگی مانع آتش‌سوزی مجتمع پتروشیمی مارون شد از اینکه مسئولان دولتی با سکوت خود زمینه به فراموش سپردن این واقعه را فراهم می‌کنند انتقاد کردند.

به دنبال برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت این کارگر سابق پتروشیمی مارون در روز پنجشنبه ۲۳ مرداد ماه، یکی از بستگان خانواده محمدی به ایلنا گفت: هرچند مسئولان پتروشیمی مارون در مقام کارفرما از هیچ کمکی کوتاهی نکرده‌اند اما توقع خانواده محمدی این است که مسئولان دولتی به راحتی ماجرا را فراموش نکنند.

وی یادآور شد: اینکه از بعد مجروح شدن شهرام محمدی در حادثه آتش‌سوزی تا بعد از برگزاری مراسم چهلم وی نمایندگان پتروشیمی مارون در همه لحظات برای کمک به خانواده و بستگان وی حضور داشتند غیر قابل انکار است و از قرار معلوم در طی همین مدت پرونده حقوقی و قضایی این حادثه با پیگیری‌های همین نمایندگان مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: با این حال برای خانواده محمدی یافتن چرایی و چگونگی این حادثه برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه اهمیت دارد، زیرا صرف نظر از اقدام فداکارانه‌ای که مرحوم محمدی برای جلوگیری از یک فاجعه به خرج داد، هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت تکرار چنین حوادثی بازهم با فداکاری کارگرانی مانند شهرام محمدی از وقوع یک فاجعه جلوگیری شود.

این عضو خانواده محمدی افزود: حادثه منجر به فوت مرحوم محمدی آنقدر تکان دهنده و بی‌سابقه بود که‌‌ همان زمان بینندگان یکی از برنامه‌های تلویزیونی از طریق نظر سنجی پیامکی شهرام محمدی را به عنوان فداکار‌ترین و ایثارگر‌ترین چهره انتخاب کردند.

وی افزود: اینکه روحیه جهادگری و از خودگذشتگی در انسان‌هایی مانند ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار) و شهرام محمدی و یا برخی معلمان باعث خلق اتفاقات نادر می‌شود نباید به یک امر عادی تبدیل شود.

وی ادامه داد: از نظر بازماندگان مرحوم محمدی اینکه نمایندگان مجلس همسو با افکار عمومی خواستار اعطای نشان لیاقت به شهرام شده‌اند حائز اهمیت است اما در عین حال توقع آن‌ها از دولت این است که نگذارند این اتفاق به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: از شخص رئیس جمهوری و وزرای نفت و کار انتظار داریم تا جدا از برگزاری مراسم بزرگداشت و اهدای نشان باجدیدت ضریب ایمنی و بهداشت کارگران را در محیط‌های پرخطری مانند مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی بالا ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز