خبرگزاری کار ایران

در شهرستان قروه در استان کردستان انجام شد؛

تجمع 28 کارگر فولاد زاگرس در اعتراض به 7 ماه حقوق معوقه

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۷۰۵

28 نفر کارگران کارخانه فولاد زاگرس که بعد از انحلال این کارخانه هنوز در این واحد باقی مانده اند صبح امروز -یکشنبه 26 مرداد ماه -در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی وبیمه ایشان در مقابل دفتر اداری کارخانه تجمع کردند.

کارگران معترض در گفتگو با ایلنا عدم پرداخت  7ماه حقوق و 3 ماه حق بیمه را علت این اعتراض صنفی اعلام کرده و مدعی شدند: از دی ماه سال 93 تا هم اکنون کارفرمای شرکت پیمانکاری «خوان گل » به کارگرانی که بعد از انحلال کارخانه  فولاد زاگرس در این واحد  کار می کنند حقوقی پرداخت نکرده و علاوه بر آن سه ماه است که بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران می گویند؛ طبق جلسه مجمع فوق العاده سهام داران اصلی شرکت فولاد زاگرس، این واحد از مورخه 22اسفندماه سال 92منحل اعلام شده و در پی آن این 28 کارگر که حدود 10 نفرشان رسمی ومابقی نگهبانند با وجود نداشتن وضعیت شغلی مشخصی  هنوز در کارخانه کار می کنند.

طبق اظهارات کارگران شاغل در فولاد زاگرس ، 255 نفر از همکارانشان در حالی در ابتدای سال 92اخراج شده اند که شرکت «خوان گل»، پیمانکار کارخانه فولاد زاگرس پس از گذشت نزدیک به دو سال مطالبات معوقه کارگران اخراجی این واحد تولیدی را که مربوط  به بخشی از سنوات، مانده مرخصی و بن کارگری سال  می شود را پرداخت نکرده است. این شرکت پیمانکاری در سال 92طبق حکم اداره کار قروه موظف به پرداخت این مطالبات به کارگران شده بود.

کارگران فولاد زاگرس در ادامه مدعی شدند: هر یک از کارگران اخراجی فولاد زاگرس حدود یک میلیون و 300 هزار تومان از پیمانکار طلب دارند که با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم پیمانکار بیش از 300میلیون تومان به کارگران بدهکار است و بیشتر ازدو سال هم این پول را نزد خود نگه داشته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز