خبرگزاری کار ایران

جلسه گفت‌وگوی کارگران مس سرچشمه با کارفرما بی‌نتیجه ماند

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۴۳۷

جلسه گفتگویی که قرار بود صبح امروز میان مدیریت مس سرچشمه با کارگران ناراضی این مجتمع برگزار شود بدون نتیجه مشخص خاتمه یافت.

فعالان صنفی کارگری استان کرمان با اعلام این خبر به ایلنا می‌گویند که تجمع اعتراضی کارگران مجتمع مس سرچشمه بار دیگر از سر گرفته شده‌است.

براساس این اطلاعات که به نقل از کارگران این مجتمع به ایلنا منتقل شده است از قرار معلوم در جلسه امروز مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه نیز حضور داشته است.

پیش‌تر در روز چهارشنبه (۲۸ مرداد) دست کم ۵۰۰ نفر از کارگران مجتمع مس سرچشمه در اعتراض به پایین بودن مزایای مزدی خود تجمع کرده بودند.

این تجمع که از حوالی ساعت ۸ صبح تا ۹ شب طول کشید، در ‌‌نهایت با این وعده خاتمه یافت که در راستای رسیدگی به خواسته‌های کارگران معترض در روز یکشنبه (اول شهریور) مدیریت مجتمع با آن‌ها گفتگو خواهد یافت.

در این رابطه گفته می‌شود که با وجود برگزاری این نشست بازهم اختلاف کارگران مجتمع مس سرچشمه با کارفرما همچنان به قوت خود باقیمانده است.

در این باره اطلاعات تایید نشده دیگری در رابطه با جلسه امروز صبح وجود دارد که براساس آن‌ها برخی از معترضان خواستار استعفای مدیریت کنونی شدند و در ‌‌نهایت این جلسه که در محل نمازخانه تشکیل شده بود با بروز تنش‌هایی خاتمه یافت.

به نقل از این منابع گفته می‌شود که پس از این ماجرا مدیریت مجتمع مس در رابطه با خواسته‌های صنفی کارگران با تعدادی از نمایندگان آن‌ها بصورت جداگانه تشکیل جلسه داده است.

کارگران مجتمع مس سرچشمه از اینکه دستمزدهای آن‌ها به دلایلی چون تشدید تحریم‌های اقتصادی و پایین آمدن قیمت جهانی مس پایین نگهداشته شده است ناراضی هستند و در عین حال گروهی از این کارگران که در سالهای اخیر بصورت پیمانکاری در بخش‌های مختلف این مجتمع شاغل هستند خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز