خبرگزاری کار ایران

دومین روز تجمع کارگران بازنشسته پالایشگاه آبادان مقابل وزارت نفت

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۹۳۶

نزدیک به ۳۰ نفر از کارگران بازنشسته پالایشگاه آبادان صبح امروز برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت نفت در تهران تجمع کردند.

به گزارش ایلنا در ادامه اعتراض صنفی روز گذشته کارگران بازنشسته پالایشگاه آبادان امروز- سه شنبه ۳ شهریور ماه- نیز این کارگران با بر افراشتن پارچه نوشته‌هایی در اعتراض به بی‌توجه‌ای به خواسته‌های صنفیشان از مسئولان وزارت نفت خواستند تا به مشکلات آنان رسیدگی کند.

نمایندگان کارگران به ایلنا گفته‌اند در دومین روز تجمع مقابل ساختمان وزارت نفت در خیابان طالقانی تهران متاسفانه هنوز هیچ مسئولی به خواسته صنفی‌‌ما توجه‌ای نکرده است.

بر پایه این اطلاعات کارگران بازنشسته پالایشگاه آبادان که در دهه ۸۰ در منازل سازمانی پالایشگاه آبادان سکونت داشته‌اند پس از آنکه در سال ۹۲ از بازنشسته شدند، مدیران پالایشگاه بر اساس مصوبه‌دولت ومجلس این واحد‌های مسکونی را از آنها  باز پس گرفتند.

به گفته یکی از معترضین، جدا از آنکه پالایشگاه منازل سازمانی را از آنها پس گرفته است، از سنوات هر کارگر بازنشسته بابت سالهای اقامت مبالغی بین ۹ تا ۱۸ میلیون تومان به عنوان هزینه نگهداری کسر کرده است.

او گفت گرو نگه داشتن این میزان پول از سنوات بیش از ۱۰۰ کارگر بازنشسته قانونی نیست و به همین دلیل کارگرانی که امروز مقابل ساختمان وزارت نفت جمع شده‌اند خواستار بازپرداخت سنوات خدمت خود و همکارانان هستند

به گفته وی در آن زمان کارگران بازنشسته در واکنش به این اقدام چندین تجمع اعتراضی انجام دادند که در ‌‌نهایت وزیر وقت با امضاء نامه‌ای دستور داد تا بابت رفع مشکل کارگران بازنشسته پالایشگاه آبادان به هریک از آنها وام بانکی و زمین معوض تعلق بگیرد که در عمل  ۹۲ نفر از این کارگران بازنشسته از فرصت به وجود آمده استفاده کردند.

معترضان می گویند با گذشت نزدیک به دو سال از آن زمان  دست‌کم هنوز ۳۰  نفر از کارگران بازنشسته نتوانسته اند از دستوری که در زمان وزیر گذشته صادر شده بود استفاده کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز