خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران «قفل کار» اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۹۰۲

نماینده صنفی کارگران کارخانه «قفل کار» قزوین به دلیل پیگیری مطالبات صنفی همکارانش پس از ۱۰ سال فعالیت شورایی اخراج شد.

«باقر رضوانی نیا» نماینده اخراج شده کارگران قفل‌کار، درباره دلایل اخراج خود به ایلنا گفت: اخراج من به عنوان رئیس شورای اسلامی کارگران کارخانه قفل کار پس از آن صورت گرفت که کارفرما کارخانه با پیگیری‌های این نهاد صنفی مخالفت می‌کرد.

این کارگر رسمی بابیان اینکه از مجموع ۲۳ سال حضورش در کارخانه قفل کار به مدت ۱۰ سال فعالیت شورایی داشته است، ادامه داد: انتظامات کارخانه  از صبح امروز (۷ شهریور ماه) به دستور مدیریت کارخانه از  ورود من به محل کار جلوگیری کردند.

وی بااشاره به رسمی بودن قرارداد کارش و نیز داشتن اعتبار نامه شورایی از اداره کار، گفت: حتی اگر من مرتکب تخلفی شده باشم بازهم طبق قانون کارفرما باید از طریق هیات موضوع ماده 22 قانون شوراها برای برخورد قانونی و در نهایت اخراج من اقدام کند.

این کارگر قفل کار افزود: به دلیل اینکه ممانعت کارفرما از ورود من به داخل کارخانه هیچ توجیه قانونی ندارد، از طریق مراجع قانونی برای بازگشت به کار خود اقدام خواهم کرد.

وی بابیان اینکه تمامی فعالیت‌های وی در شورای اسلامی کار کارخانه قفل کار جنبه صنفی و قانونی داشته است، افزود: از آنجا که معتقدم تمامی کارهای من در جهت بهبود وضعیت کارخانه بوده است خواهان بازگشت به کار خود هستم.

رضوانی نیا در باره مشکلات مربوط به پیگیری مطالبات صنفی کارگران قفل کار گفت: میانگین مطالبات مزدی ۴۰ کارگر شاغل در کارخانه قفل کار در یک سال و نیم گذشته دست کم به ۱۰ ما ه می‌رسد. همچنین بیمه کارگران از مرداد ماه سال ۹۳ به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

وی افزود: تصور می‌کنم پیگیری‌هایی که برای وصول این مطالبات در شورای اسلامی کار کارخانه قفل‌کار داشتیم باعث شد تا در نهایت از ورود من به داخل کارخانه جلوگیری شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز