خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات حقوقی ۳۰۰ کارگر شیشه آبگینه

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۸۷۲

مشکل پرداخت نشدن دستمزد و حق بیمه معوقه نزدیک به ۳۰۰ کارگر کارخانه شیشه آبگینه هنوز ادامه دارد.

فعالان صنفی کارگری استان قزوین با اعلام این خبر به ایلنا گفتند که کارگران آبگینه به غیر از مطالبات مربوط به اسفند ماه سال گذشته تا کنون، بابت چهار ماه حق بیمه پرداخت نشده نیز طلبکارند.

در این باره کارگران آبگینه عمده مشکل محل کار خود را نداشتن مواد اولیه تولید (کربنات) و همچنین انباشته شدن بدهی‌های کارخانه دانسته و می‌گویند: بیش از یک سال است که فعالیت تولیدی کارخانه متوقف شده و در حال حاضر فقط یک خط تولیدی آنهم صرفا بخاطر خاموش نشدن کوره‌های ذوب شیشه‌های ضایعاتی فعالیت دارد.

این کارگران همچنین می‌گویند طبق وعده این کارفرما قرار بود نزدیک به ۱۲ میلیارد تومانی که برای تعویض آجر‌های نسوز کوره‌های کارخانه کنارگذاشته شده بود بابت بدهی اداره گاز، تامین اجتماعی و بخشی از  معوقات مزدی کارگران پرداخت شود که هنوز این وعده محقق نشده است.

کارگران آبگینه که امیدوارند با حمایت دولت مشکلات این واحد تولیدی مرتفع شود می گویند:در این واحد تولیدی کارفرما هر ماهه به کارگران قول می‌دهد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت می‌کند اما باوجود روند نسبتا مطلوب تولید هنوز این وعده محقق نشده است.

بنا براین گزارش، کارگران کارخانه شیشه آبگینه خواستار دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین از سرگیری فعالیت کارخانه هستند، اما نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع‌کننده‌ای به آنها نمی‌دهند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز