خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

تامین اجتماعی جزئیات سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را منتشر کند

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۵۸۶

عضو هیات رئیسه انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان تهران گفت: سازمان تامین اجتماعی تا این لحظه از سال دست کم ۲۰۰ هزار سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی اختصاص داده‌است اما هنوز جزئیات این سهمیه معلوم نیست.

 «محمد باقری» در واکنش به اینکه سازمان تامین اجتماعی درصدد است تا در سال ۹۴ سومین سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را ابلاغ کند، گفت: هنوز در خیلی استان‌ها تکلیف سهمیه‌های نوبت اول و دوم بیمه کارگران ساختمانی مشحص نشده و کارگران ساختمانی از اینکه قرار است از میان همکاران آنها برای چه کسانی پرونده بیمه تشکیل شود بی‌خبرند.

این مقام صنفی از اینکه سازمان تامین اجتماعی همچنان بدون اطلاع کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی برای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تعیین سهمیه می‌کند انتقاد کرد.

وی در توضیح مسئله گفت: قرار بود سازمان تامین اجتماعی برای سال ۹۴ یکصد هزار سهمیه جدید به بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی واجد شرایط اختصاص دهد اما هنوز چند ماه از شروع سال جدید نگذشته بود که مطلع شدیم قرار است با اختصاص یک سهمیه ۱۰۰ هزار تایی جدید مرحله دوم این طرح در استان‌هایی مانند قم و مازندران به اجرا درآید.

باقری ادامه داد: اکنون که در میانه سال ۹۴ هستیم سازمان تامین اجتماعی صحبت از آغاز سومین مرحله بیمه کارگران ساختمانی می‌کند و این درحالی است که در استان‌هایی همچون خراسان رضوی، قزوین، سمنان و تهران هنوز تکلیف سهمیه‌ای که قرار بود در مرحله‌های اول و دوم به کارگران ساختمانی واجد شرایط اختصاص یابد مشخص نشده است.

این مقام صنفی کارگری گفت: هرچند هنوز جزئیات سهمیه سوم بصورت مشخص اعلام نشده اما به استناد صحبت‌های قبلی مسئولان سازمان تامین اجتماعی تا این لحظه از سال ۹۴ دست‌کم قرار بود که ۲۰۰ هزار سهیمه بیمه به کارگران ساختمانی در سراسر کشور اختصاص یابد.

باقری که بطور کلی عقیده دارد سازمان تامین اجتماعی برخلاف قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی برای کارگران مشمول سهمیه سالانه تعیین می‌کند، گفت: در این شرایط حداقل انتظار داریم که سازمان تامین اجتماعی جزئیات مربوط به سهمیه هر استان را اعلام کند.

وی بابیان اینکه کارگران ساختمانی در سطح کشور دارای تشکل صنفی فعال هستند، گفت: به نظر می‌رسد که مسئولان سازمان تامین اجتماعی نمی‌دانند که باید تشکل کشوری کارگران ساختمانی را از جزئیات اجرای طرح مهمی مانند بیمه کارگران ساختمانی مطلع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز