خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران پیمانکاری مخابرات نیشابور برای وصول معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۶۰۴

حقوق وسایر مزایای شغلی ۱۱ نفر از کارکنان مخابرات شهرستان نیشابور که در بخش پاسخگویی تلفن‌های ضروری کار می‌کنند بیش از ۴ ماه پرداخت نشده است.

یکی از کارگران شرکت مخابرات نیشابور در گفتگو با ایلنا از تعویق ۴ماهه در پرداخت حقوق و سایر مزایای شغلی کارگران این شرکت خبر داد و گفت: ۱۱ کارگر شاغل در شرکت مخابرات نیشابور که از مهر ماه سال ۹۳ با شرکت خدمات همراه اول قرار دادکاری دارند پیش از این (از آذر ماه ۹۲ تا مهر ۹۳) بمدت ۱۰ ماه تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «ماهان پیمان نیشابور» در بخش تلفن‌های ضروری ۱۱۸ نیشابور کار می‌کردند که این شرکت بیش از ۴ ماه حقوق وسایر مزایای شغلی کارگران را پرداخت نکرده است.

به گفتهٔ این کارگر معوقات حقوقی کارگران به ماه‌های آذر، دی، بهمن واسفند ۹۲ مربوط می‌شود که در مدت این ۴ ماه کارگران مورد نظر فقط ۵۰۰ هزار تومان مساعده گرفته‌اند و علاوه بر آن این کارگران بابت مزایای عیدی و پاداش، سنوات و عائله‌مندی تا مهر ماه سال ۹۳ طلبکارند.

او بابیان اینکه ما کارگران پیمانکاری هستیم که برخی از ما از حدود  ۱۰ سال پیش در مخابرات نیشابور کار می‌کنیم، ظاهرا این پیمانکار دیگر رد مجموعه مخابرات هیچ فعالیتی ندارد و به همین دلیل با وچود دریافت رای هیات های تشخیص و حل اختلاف در یک سال گذشته موفق به وصول معوقات خود نشده‌ایم.

به گفته این کارگر مراجع قضایی واداره کار حکم به پرداخت مزالبات کارگران ۱۱۸ مخابرات نیشابور داده است، اما با عدم تمکین پیمانکار از قبول رأی هیات تشخیص برای پرداخت مطالبات این ۱۱ کارگر، در ‌‌‌‌نهایت با حکم هیات بدوی پرونده آنان به دادگستری برای توقیف اموال کارفرما ارجاع شد.

این کارگر در ادامه گفت: در ابتدا توانستیم خودروی سواری کارفرمای سابقمان را مصادره کنیم اما پس از گذشت چند روز این خودرو که تحت مالکیت وی نبود سریعا آزاد شد. در ‌‌‌نهایت پیمانکار سابق دو فقره چک برای رضایت کارگران به تاریخهای ۲۵ تیر و ۲۷ مرداد ماه به ارزش ۳۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان ارائه داد که تا به امروز این چک‌ها به دلیل نداشتن موجودی حساب نقد نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز