خبرگزاری کار ایران

واکنش منفی کارگران «تولیدی تهران» به پیشنهاد بازخریدی

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۶۷۴

به گفته کارگران کارخانه «تولیدی تهران» از سوی کارفرما به آنها گفته شده است که تا پایان تابستان فرصت دارند تا خود را در ازای دریافت سه ماه مزد بازخرید کنند.

یکی از کارگران این واحد تولیدی در تایید این مطلب به ایلنا گفت: مدیریت کارخانه می‌گوید با هر کارگر که بعد از اتمام این مهلت تعیین شده برای بازخریدی مراجعه کند به استناد قانون کار تنها در ازای پرداخت سالی یک ماه تسویه حساب خواهد کرد.

به گفته این کارگر تولیدی تهران اگرچه این پیشنهاد با مخالفت کارگران روبرو شده است اما ادامه اصراری که کارفرما برای بازخریدی دارد، باعث شده است تا مجموعه کارگران تولیدی تهران و به ویژه کارگرانی که به دلیل داشتن سابقه بالا در آستانه بازنشستگی هستند از آینده شغلی خود نگران شوند.

وی گفت: در همین رابطه مطلع هستیم که برخی از همکارنمان بصروت جدی به  پیشنهاد کارفرما برای بازخریدی خود فکر می‌کنند.

برابر قانون ماده بیست و چهار قانون کار، کارفرمایان موظف هستند در زمان خاتمه قرارداد حداقل با هرکارگر به نسبت پرداخت سالی یک ماه سنوات تسویه حساب کند.

این کارگر تولیدی تهران ادامه داد: از قرار معلوم هیات مدیره این واحد تولیدی قرار است فراد (یکشنبه پانزدهم شهریور ماه) در مورد ادامه فعالیت یا انحلال این واحد تولیدی تصمیم گیری کند.

وی بابیان اینکه او و همکارانش در سه ماه گذشته شاهد توقف فعالیت تولیدی تهران بوده‌اند در توضیح شرایط کنونی این واحد سازنده چرم‌های مصنوعی گفت: به دستور مدیریت به کارگران گفته شده است که از امروز (شنبه، چهاردهم شهریور) در محل کارخانه حاضرنشوند و تا اتمام جلسه فردا منتظر بمانند.

این وضعیت درحالی است که پیش از این به نقل از مسئولان کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفته شده بود که فعالیت کارخانه تولیدی تهران در سه ماه گذشته متوقف شده اما در تمامی این مدت کارگران هر روز به امید راه‌اندازی دوباره کارخانه در محل کار خود حاضر شده‌اند.

کارگران تولیدی می‌گویند هرچند تا این لحظه مدیریت مطالبات مزدی آن‌ها را برمبنای مزد پایه پرداخت کرده است اما آن‌ها نگران هستند که مبادا با قطعی شدن موضوع تعطیلی و انحلال شرکت امنیت شغلی آن‌ها با مشکل روبرو شود.

یکی از کارگران تولیدی تهران در این باره گفت: بصورت مشخص به غیر از حق بیمه‌ای که از اسفندماه سال گذشته تاکنون پرداخت نشده و مانع از تمدید دفترچه‌های بیمه ما و اعضای خانواده‌هایمان شده است تا این لحظه مشکل جدی دیگری نداشتیم اما از بابت آینده خود نگران هستیم.

وی ادامه داد: در این مدت سه ماه تعطیلی مدیریت کارخانه به کارگران مزد پایه را پرداخت کرده است اما گویا از امروز این رویه تغییر کرده و دیگر قرار نیست که مزدی به کارگران تعلق بگیرد.

او ادامه داد: مطابق قانون ما مشکل خاصی برای انجام کار نداریم، توقف تولید تصمیم مدیریت است و با صحبت‌های اخیری که در مورد نیامدن به کارخانه و پرداخت نشدن مطالبات ما شده است دیگر نمی توانیم ساده و بی‌خیال از کنار پیشنهاد کارفرما بگذریم.

این کارگر کارخانه تولیدی تهران افزود: همه ما نگرانیم که کارفرما به دلیل آنچه که مقرون به صرفه نبودن چرخه تولید عنوان می‌شود کارخانه را تعطیل کند.

کارگران واحد تولیدی در این باره می‌گویند مدیریت جدید که کمتر از دو ماه است که در کارخانه مستقر شده است عقیده دارد که فعالیت این واحد تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل فعالیت کارخانه به دلیل نبود مواد اولیه کارخانه متوقف شده است.

این کارگران با یادآوری اینکه از زمان متوقف شدن فعالیت تولیدی تهران تاکنون چندین بار به مرخصی اجباری و تعطیلات تابستانی رفته‌اند، افزودند: در مجموع ۱۴۰ کارگر قرادادی و ۲۰ کارگر باقیماده رسمی هستیم که به دلیل سخت و زیان آور بودن نوع حرفه، بیشترمان در آستانه بازنشستگی پیش از موعد قرار داریم.

در همین رابطه تماس خبرنگار ایلنا برای گفتگو با مدیریت کارخانه تولیدی تهران در خصوص تایید یا تکذیب گفته‌های کارگران این واحد تولیدی بی‌نتیجه بود و بصورت مشخص از طرف مدیریت کارخانه گفته شد که برای فردا پاسخگوی پرسش ایلنا خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز