خبرگزاری کار ایران

کارگران آردل مقابل دفتر فروش تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۷۵۱

جمعی از کارگران کارخانه آردل صبح امروز در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغل و معوقات مزدی خود، مقابل دفتر فروش این کارخانه تجمع کردند.

یکی از کارگران این واحد تولید لوازم خانگی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: حدود ۳۴ نفر هستیم که از ابتدای سال جاری تاکنون معطل بازنشستگی هستیم و در این مدت نیز مزایای مزدی ما بصورت نامنظم پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از طرف کارفرما به ما گفته شده است که برای بازنشستگی خود را به شعبه تامین اجتماعی معرفی کنیم اما مسئولان سازمان می‌گویند چون حق بیمه ما بصورت کامل پرداخت نشده است نمی‌توانند احکام بازنشستگی ما را صادر کنند.

به گفته این کارگر آردل، او سایر همکارنش از باقیمانده کارگران رسمی کارخانه آردل هستند که طبق قانون مشاغل سخت و زیان آور می‌توانند بصورت پیش از موعد بازنشسته شوند.

وی ادامه داد: ظاهرا کارفرما ۴ درصد حق بیمه مربوط به ایام اشتغال در کارهای سخت و زیان‌آور را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است و به همین دلیل بازنشستگی ما به تاخیر افتاده است.

برابر قانون مشاغل سخت و زیان آور کارفرمایان مشمول باید در زمان بازنشستگی پیش از موعد کارگران معادل ۴درصد مبلغ بیشتری را بابت حق بیمه به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

البته در این خصوص برخی فعالان صنفی کارگری می‌گویند که سازمان تامین اجتماعی به تازگی ارزش ریالی این مبلغ را تا حدود دو برابر افزایش داده است.

به غیر از مبهم ماندن وضعیت بازنشستگی باقیمانده کارگران آردل، این کارگران در جریان تجمع امروز مدعی شدند که از زمانی که توسط کارفرما برای بازنشستگی به سازمان تامین اجتماعی فرستاده شده‌اند پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها دچار وقفه شده است.

به گفته این کارگران تقریبا از ابتدای سال جاری دستمزد و حق بیمه‌ها بصورت نامنظم پرداخت شده است و در این مدت آن‌ها منتظر بودند تا با صدور حکم بازنشستگی و برقراری مستمری دوران سرگردانی آن‌ها خاتمه می‌یابد.

این کارگران که مدعی هستند هنوز با مدیریت آردل تسویه حساب نکرده‌اند، خواستار روشن شدن مشکلات صنفی خود شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز