خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

تلاش برای تقویت کارآفرینی طی سال‌های اخیر/ در مسیر سند ۱۴۰۴ حرکت کردیم

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۹۵۱

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به سند چشم انداز و دشواری‌های کشور در طول یک دهه اخیر، گفت: در حوزه کار آفرینی با وجودی که واحدهای کاری بسیاری هم از دست داده‌ایم اقداماتی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، «علیرضا محجوب»  درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه کارآفرینی مطابق سند چشم انداز ۱۴۰۴، گفت: میزان تحقق اهداف در حوزه کارآفرینی که یکی از بندهای سند چشم‌انداز را به خود اختصاص داده را نمی‌توان مورد سنجش دقیق قرار داد چرا که در طول یک دهه اخیر در کشور ما شرایط دشواری وجود داشته و مسائلی چون تحریم و تنگناهای اقتصادی موانعی بر سر راه اشتغال ایجاد کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هرچند در سال‌های اخیر فضای ایجاد اشتغال در کشور با سختی پیش رفته و واحدهای کاری بسیاری هم از دست داده‌ایم اما نمی‌توان گفت که هیچ کاری هم در زمینه کارآفرینی صورت نگرفته است.

دبیر کل خانه‌کارگر افزود: با این حال و با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که در طول یک دهه اخیر سپری کرده‌ایم اقداماتی در حوزه کارآفرینی صورت گرفته است، هرچند که طبق سند چشم انداز نیمی از اقدامات باید انجام می‌گرفت.

محجوب یادآور شد: متاسفانه هنوز باور نکرده‌ایم که سند چشم انداز یک الگو برای برنامه نویسی و مدل سازی است.

وی با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ جنبه مدل دارد، گفت: تا زمانی که سازمان‌های برنامه‌ریزی کشور و مسئولان برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی، متوجه اهمیت سند چشم انداز کشور نباشند و آن را اساس کار خود قرار ندهند نمی‌توان از وجود اشتراک بین سند و آنچه اتفاق می‌افتد صحبت کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: این در حالی است که با توجه با اینکه قسمت‌های مختلف سند چشم انداز باید در برنامه‌های مختلف توسعه گنجانده شود، اما در برخی موارد شاهد بودیم که سیاست‌های اجرایی لازم برای تحقق بخش‌های مختلف در برنامه‌های اخیر توسعه، تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور مثال حوزه اشتغال و کارآفرینی از جمله اقداماتی هستند که در برنامه‌های توسعه برای تحقق اهداف، متاخر‌تر از سایر برنامه‌های سند چشم انداز ترسیم و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ در یکی از بندهای سند چشم انداز بیست ساله که در سال ۱۳۸۴ تصویب شد، به موضوع تقویت وجدان کاری، انضباط کاری و روحیه کار و ابتکار، کارآفرینی، درستکاری و قناعت و اهتمام به ارتقای کیفیت تولید تاکید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز