خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین جلسه وحدت رویه در اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۱۳۴

نخستین جلسه وحدت رویه در اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران سراسر کشور با حضور رؤسای انجمن‌های صنفی مسئولان ایمنی و بهداشت کار سراسر کشور و رؤسای بازرسی کار استان‌های کشور چابهار برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این گردهمایی در قالب دو کارگاه تخصصی با هدف بررسی معضلات، مشکلات و نقاط ضعف و قوت اجرایی شدن روند اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران از دیدگاه رؤسای بازرسی کار و انجمن‌های صنفی مسئولان ایمنی و بهداشت کار شکل گرفت.

در این گردهمایی «اصابتی» مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ظرفیت‌ها و توان انجمن‌های صنفی مسئولان ایمنی در تشکیل پرونده صلاحیت ایمنی پیمانکاران ختم نمی‌شود و تصمیم بر این داریم تا کارهای بزرگ‌تر و سنگین‌تری را بر دوش این تشکل‌های تخصصی بگذاریم.

در ادامه «مظفری» ریاست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی‌ و بهداشت کار، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی آن مرکز و پاسخگوئی سؤالات آموزش ایمنی پیمانکاران پرداخت.

 «آذرنگ» معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد و آمار پرونده‌های تشکیل شده و پیمانکاران صلاحیت‌دار پرداخت.

در این جلسه همچنین «عباسی» رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ضمن مهم خواندن آموزش کارگران گفت: ما می‌توانیم آموزش‌های ایمنی را که سال‌ها مغفول مانده و ازجمله آسیب‌های جدی به بدنه جامعه کارگری بوده را از طریق این انجمن‌ها انجام دهیم و می‌بایست نسبت به شکل‌گیری کمیته‌های حفاظت فنی استانی با رویکرد استانی در جهت رفع معضلات و مشکلات پیش رو برای کمک به حفظ سلامت نیروی انسانی کمک کنیم.

 «ابوالفضل اشرف‌منصوری» دیگر سخنران این جلسه نیز ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های این گردهمایی به بیان قابلیت‌ها و ظریفیت‌های تشکلات تخصصی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به واگذاری بخش عمده کار‌ها و فعالیت‌های دولت به بخش غیردولتی، این قبیل تشکلات تخصصی ایمنی می‌توانند با بهتر اجرا شدن آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی در جهت حفظ سلامت و صیانت نیروی انسانی کشور با بازرسان کار در اجرای فصل چهارم قانون کار همکاری مؤثری داشته باشند.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولان حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور افزود: این تشکل‌ها علاوه بر وظایف صنفی خود، وظیفه حفاظت و حفظ ایمنی شاغلان در کارگاه‌ها را برعهده دارند و با تشکیل پرونده اخذ «صلاحیت ایمنی پیمانکاران» که نوسط کانون سراسری و کلیه زیرمجموعه‌های آن در حال انجام است.

در پایان جلسه از تمبر اختصاصی کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولان حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور توسط اصابتی رونمایی شد.

لازم به ذکر است، این گردهمایی با حمایت مالی شرکت شیرازسدید و کانون انجمن‌های صنفی مسئولان ایمنی بهداشت و کمیته‌های حفاظت فنی استان فارس و رئیس کانون سراسری برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز