خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض کارگران پیمانی البرز شرقی به ۴ ماه حقوق معوقه

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۱۴۵

نزدیک به ۱۲۰ نفر از کارگران پیمانی «معدن زغال سنگ البرز شرقی» در اعتراض به دریافت نشدن معوقات مزدی خود از روز پنج شنبه ۱۲ شهریور ماه در محوطه معدن تجمع کرده‌اند.

یک منبع آگاه در معدن البرز شرقی در این باره به ایلنا گفت: امروز (دوشنبه ۱۶ شهریورماه) سومین روزی است که کارگران پیمانکاری تونل برناکی منطقه طزره شاهرود در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفیشان، کار در بخش‌های مختلف معدن را متوقف کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گویند که مطالبات مزدی پرداخت نشده آنها به ۴ ماه می‌رسد که تا این لحظه به بهانه نبود منابع مالی پرداخت نشده است.

همچنین برپایه اظهارات کارگران پیمانکاری البرز شرقی، بیمه کارگران پیمانی این معدن نیز هر ماه به طور کامل به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل سوابق بیمه‌ای آن‌ها با مشکل روبرو شده است.

به گفته کارگران معترض کارفرمای شرکت پیمانکار در پاسخ به اعتراض کارگران مدعی است که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران در اختیار ندارد.

در این خصوص منابع ایلنا با یادآوری سابقه اعتراض صنفی کارگران پیمانکاری البرز شرقی می‌گویندپیش از این کارگران واحد معدنی برناکی در طزره استان سمنان روز‌های ۲۲ تا ۲۴ خردادماه بمدت سه روز اعتصاب کرده‌اند. همچنین بصورت مشخص این کارگران روز ۹شهریور ماه به سبب ادامه بی‌توجه‌ای به پرداخت مطالباتشان مجددا دست از کار کشیده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز