خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

زنان ۱۴ درصد شاغلان بخش خصوصی را در اختیار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۲۹۰

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ۲۲ درصد کارمندان بخش دولتی و ۱۴ درصد شاغلان بخش خصوصی را زنان تشکیل می‌دهند گفت: بیش از ۵۷ درصد قبول‌شدگان دانشگاه‌ها زنان هستند.

به گزارش ایلنا، «ابوالحسن فیروزآبادی» در همایش زنان، کتاب و توسعه پایدار گفت: میزان مشارکت زنان در بخش دولتی ۲۲ درصد و در بخش خصوصی ۱۴درصد است.

وی در بیان علت برگزاری چنین نشستی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توضیح داد: این طور به نظر می‌رسد که فن آوری‌های اطلاعاتی از ارزش کتاب کاسته است اما در اصل به هیچ وجه چنین چیزی وجود ندارد و تکنولوژی‌های اطلاعاتی نتوانسته‌اند جای ارتباطات انسان‌ها را با کتاب پر کنند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاملی که امروزه از طریق تکنولوژی‌های ارتباطی فراهم آورده انسان‌ها را از نگارش رهانیده و در‌‌نهایت ارتباطی بصری فراهم ساخته و این در حالی است که کتاب ارتباطی بصیرتی یعنی ارتباطی عمیق و همراه با تقویت ذهن و تخیل برای انسان‌ها به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بازار کار دغدغه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در میان بازار‌های چهارگانه سرمایه، پول، کار و کالا تنظیم بازار کار برعهده وزارت کار قرار دارد.

فیروزآبادی خاطر نشان کرد: در به کارگیری زنان در توسعه کشور جای کار زیادی داریم و باید تلاش بیشتری به عمل آوریم، چرا که زنان در حوزه‌های تصمیم‌گیری و مشارکت سیاسی حضور فعالی دارند، ولی در عرصه اقتصاد باید این حضور بیشتر و پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به آمار قابل توجه زنان تحصیلکرده اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۷ درصد قبول‌شدگان دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. از این‌رو باید از پتانسیل زنان و توانمندی‌ها و مشارکت آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه اقتصادی بیش از پیش استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ناشران زن به عنوان جزئی از کارآفرینان زن نام برد و افزود: کتاب‌ها بنیانگذاران تمدن‌های بشری هستند و از وجود آن‌ها تمدن بشری مکتوب خلق شده است.

فیروزآبادی تصریح کرد: هیچ تمدنی بدون کتاب نمی‌تواند شکل بگیرد و به حیات خود ادامه دهد. از این رو در دنیای امروز که نقش بشر در اجتماعات شهری و برنامه‌های توسعه اهمیت بسزایی دارد، توجه به مقوله فرهنگی به ویژه کتاب امری ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز