خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

اجباری شدن بیمه تکمیلی بازنشستگان با قانون الزام مغایر است

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۰۷۲

باید بیمه‌های تکمیلی و مکمل آزادانه باشد، با بیمه تکمیلی بازنشستگان مخالفیم چراکه درمان مستقیم تامین اجتماعی و قانون الزام را حق مسلم خود می‌دانیم.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: با بیمه تکمیلی دستوری مخالف هستیم و آن را مغایر با سیاست‌های حمایتی جامعه کارگری می‌دانیم.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «حسن صادقی» در گردهمایی مسئولان کمیته‌های بیمه و درمان خانه‌های کارگر سراسر کشور در ساوه با اشاره به اینکه بیمه پایه و تکمیلی از انواع بیمه‌هاست، اظهار کرد: باید بیمه‌های تکمیلی و مکمل آزادانه باشد، با بیمه تکمیلی بازنشستگان مخالفیم چراکه درمان مستقیم تامین اجتماعی و قانون الزام را حق مسلم خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه تامین‌اجتماعی حق‌الناس است و نباید قوانین حاکمیتی بر آن تحمیل شود، اظهار کرد: قانون تامین اجتماعی به گونه‌ای باید اصلاح شود که در مدیریت آن هر سه قشر کارگر، کارفرما و نماینده دولت دیده شوند.

وی با اشاره به اینکه نگاه دوگانه‌ای به بخش درمان وجود دارد و با بیان اینکه نمایندگان مجلس نباید در حوزه درمان سیاست بازی کنند، تصریح کرد: نگاه هر مسئولی در کشور در هر پست و مقامی به حوزه درمان نباید منفعت نگرانه باشد، بلکه دفاع از بیت المال و حمایت از جامعه هدف تامین اجتماعی و انتظار ماست.

وی با ابراز مخالفت نسبت به ادغام صندوق‌ها با سازمان تامین اجتماعی گفت: باید صندوق‌هایی نظیر صندوق آینده و... را از پیش پای ملت و دولت بردارند.

به گفته صادقی متولیان سازمان تامین اجتماعی علیرغم فعالیت و تلاش‌های چشم‌گیر خود بایستی با پیگیری اموری از قبیل راه‌اندازی سیستم HIS در مراکز درمانی، گزارش طرح جامع بیمارستانی، گزارش اجرای تعرفه ارزش نسبی خدمات سلامت، گزارش دریافت کمک‌های یارانه دولتی جهت ارایه خدمت به بیمه شدگان، ارایه گزارش هتلینگ بیمارستا ن‌ها با عنایت به بودجه مناسب و اخذ شده، جواب‌گوی مطالبات به حق خانه‌های کارگر کشور باشند.

وی با اشاره به اهمیت کمیته‌های بیمه و درمان خانه‌های کارگر بیان کرد: باید مسئولان کمیته بیمه و درمان، شاخص‌ها و مولفه‌های درمان را بدانند و افرادی در مباحث درمان ورود کنند که از مسایل درمان شناخت داشته باشند و با رصد کردن نارسایی‌ها و مشکلات در انتقال اطلاعات مناسب به منظور برطرف کردن مشکلات تلاش کنند.

به گفته رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در حال حاضر سیاست‌های درمانی وزارت بهداشت تاثیرات سویی بر منابع و سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی داشته و موجب بوجود آمدن مسائل و مشکلات برای این سازمان مهم شده است.

صادقی با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی اظهار کرد: در این گردهمایی که نمایندگان کارگری در بخش درمان و شرکای تامین اجتماعی گردهم آمده‌اند باید تدبیری برای برون رفت از مشکلاتی نظیر عدم اجرای دقیق قانون الزام، بیمه تکمیلی جامعه کارگری، عدم تعهدات دولت در صندوق تامین اجتماعی و تحمیل سیاست گذاری‌های هزینه ساز دولت اندیشیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز