خبرگزاری کار ایران

کارگران معترض مس سرچمشه به کرمان بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۱۴۴

کارگران معترض مس سرچشمه با وعده نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری خواسته‌های صنفیشان روز گذشته به کرمان بازگشتند.

یکی از کارگران معترض مس سرچشمه با اعلام این خبر به ایلنا گفت: به دنبال تجمعی که روز گذشته در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری داشتیم، یکی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری گفت که برای روز شنبه جلسه‌ای در خصوص مشکلات کارگران پیمانکاری مس سرچشمه تشکیل شود.

وی ادامه داد: از قرار معلوم بازهم در این جلسه به غیر از نمایندگان ما، مسئولان وزارت صنعت، شرکت مس و نمایندگان پیمانکار نیز حضور خواهند داشت.

به گفته این کارگر مس سرچشمه او و همکارانش با این وعده که در جلسه پیش رو به خواسته‌های صنفی آن‌ها رسیدگی خواهد شد، روز گذشته تهران را به مقصد کرمان ترک کردند.

کارگران معترض مس سرچشمه که از جمله نیروهای پیمانکاری این واحد معدنی هستند از روز شنبه (چهاردهم شهریور ماه) در تهران بودند؛ شمار این کارگران در ابتدا حدود ۱۵۰ نفر بود اما با طولانی شدن مدت حضورشان در تهران در روزهای گذشته نزدیک به ۱۰۰ نفر دیگر به جمع آن‌ها اضافه شد.

این کارگران از اینکه به تازگی با جابجایی پیمانکار، قراردادهای کاری آن‌ها از کار معین به کار حجمی تغییر کرده است اعتراض دارند.

معترضان می‌گویند در شرایطی که منتظر بودند تا با توجه به سوابق کاری که دارند قراردادهای جدید شغلی خود را بصورت مستقیم با شرکت مس سرچشمه منعقد کنند؛ متوجه شدند که با تصمیم کارفرما نه‌تنها از تبدیل وضعیت استخدامی خبری نیست بلکه قرار است از مزایای مزدی آن‌ها نیز کاسته شود.

به گفته این کارگران در متن قراردادهای جدید از یکسو مدت رابطه کاری تا سقف دو ماه تعیین شده و از سوی مقابل نیز از مزایای مزدی که هم اکنون به آن‌ها پرداخت می‌شود تا نزدیک به یک میلیون تومان کاسته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز