خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

مبادا دارایی‌های مسدود شده بازار واردات را گرمتر کند

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۸۲۷

یک فعال صنفی کارگری از اینکه مبادا دارایی‌های آزاد شده ایران نیز مانند سنوات گذشته صرف واردات کالاهای مصرفی خارجی شود ابراز نگرانی کرد.

«عبدالـله وطن‌خواه» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: انتشار فهرست کالاهایی که در سال ۸۹ وارد کشور شده‌اند این نگرانی را ایجاد می‌کند که مبادا با لغو شدن تحریم‌ها بازهم این رویه ادامه یابد.

وی افزود: نگرانی کارگران تنها به نحوه واردات کالاهای خارجی در سال ۸۹ مربوط نمی‌شود، آنچه که منتشر شده تنها قطعه‌ای از یک پازل بسیار بزرگ است که نشان می‌دهد چگونه مدیریت دولتی سالهای پس از جنگ باعث شده تا ایران به بازار بزرگی برای کالاهای خارجی تبدیل شود.

نماینده کارگران کارخانه واکیوم پارس با یادآوری اینکه بعد از توافق هسته‌ای اکثر تولید کننده‌ها خصوصا خودروسازان و شرکت‌های نفتی جهان خواهان ورود به بازار ایران و جذب سرمایه هستند، گفت: البته پیش از این نیز با پذیرش توصیه‌های بانک جهانی از سوی دولت‌های پس از جنگ بار‌ها شاهد بوده‌ایم که شرکت‌های خارجی برای ورود به ایران صف کشیده‌اند.

وی افزود: حتم مسلم دلیل این ابراز تمایل برتری دانش فنی تولید کنندگان ایرانی نیست، بلکه آنچه که باعث این اتفاق شده شتاب گرفتن روند اجرای سیاست‌های تعدیل ساختاری در ایران است.

وطن‌خواه افزود: واردات کال از خارج زمانی به صلاح کشور است که به تولیدات داخلی ضربه وارد نکند، اما اتفاقی که از زمان خاتمه جنگ تاکنون در ایران افتاده این است که بصورت رسمی و غیر رسمی مرزهای کشور به روی کالاهای مصرفی خارجی باز شده است.

نماینده کارگران کارخانه واکیوم پارس بایادآوری اینکه ایران بیش از یک دهه است که برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی تلاش می‌کند، گفت: در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه گذاران خارجی به خاطر بی‌نقص بودن مقررات کار و تامین اجتماعی ایران است که برای سرمایه گذاری در بازار ایران ذوق زده شده‌اند.

وی افزود: اگر به جای اجرای سیاست‌های تعدیل ساختاری کمی‌هم به اقتصاد تولید محور، اهمیت داده می‌شد امروز کارخانه‌های تعطیل شده نساجی، لوازم خانگی و کفش به جای آنکه به انباری برای انباشته شدن کالاهای مصرفی تبدیل شده باشند همچنان مشغول فعالیت بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز