خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر پاکدشت:

تعطیلی ۶۰ واحد کوره آجر فشاری طی هشت سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۱۸۲

یک فعال کارگری در پاکدشت از تعطیلی بیش از ۶۰ واحد کوره پزخانه فعال در این شهرستان طی ۸سال گذشته خبر داد.

«عوض سلطانی» در این باره به ایلنا گفت: از مجموع واحد باقی مانده تولید آجر فشاری در منطقه پاکدشت، امروز ۱۰واحد‌ها با حداقل ظرفیت تولید و نیروی کار به فعالیت ادامه می‌دهند و ادامه روند کنونی منجر به تعطیلی این تعداد کارخانه خواهد شد.

دبیر خانه کارگر پاکدشت با بیان اینکه این موضوع باعث بیکاری بیش از ده هزار کارگر فصلی و دائمی در پاکدشت شده است در ادامه افزود: این کارگران بعد از بیکارشدن برای تامین معاش خانواده هایشان به شغلهای نظیر دلالی و دست فروشی روی آورده اند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه ۱۰واحد باقی مانده با ظرفیت ۱۰ درصدی نیروی کار فعالیت دارند اظهار داشت: درطول این سالها به تبع رکود بازار مسکن منجر به تعطیلی اغلب این واحد‌ها شده است.

به گفته وی مهم‌ترین دلایل پدید آمدن شرایط فعلی رکود بازار ساخت ساز مسکن، عدم افزایش قیمت آجر در دو سال اخیر وهمچنین افزایش سرسام آور قیمت گازطی چند سال گذشته بوده است که به مرورکارفرمایان را واردار به تعطیلی واحد‌های آجر پزی خود کرده است.

او گفت: یکی دیگر از دلایل تعطیلی کوره‌های آجر پزی، کم شدن تقاضا برای استفاده از آجرهای سنتی در کار ساختمانی است چرا که پیمانکاران ساختمانی این روز‌ها بیشتر از دیوار‌های پیش ساخته یولینت‌های سقفی استفاده می‌کنند.

سلطانی در خاتمه اظهار داشت: کوره‌های منطقه پاکدشت در گذشته روزانه سه شیفت کار می‌کرد اما با رکود بازار کار ادامه فعالیت برای مالکان این کارگا‌ها مرقوم به صرفه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز