خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر سمنان:

مزد کارگر کفاف هزینه‌ بالای آموزشی فرزندان را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۰۳

دبیر خانه کارگر سمنان نسبت به اینکه افزایش هزینه‌های آموزشی فرزندان در حال تحصیل خانواده‌های مزدبگیر و به ویژه کارگران حداقل بگیر را از ادامه تحصیل بازدارد هشدار داد.

«حبیب الـله محقق» با بیان این مطلب به ایلنا گفت: برخلاف گذشته هزینه‌های تحصیل امروز تنها به نوشت افزار، کتاب و... مربوط نمی‌شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر نه تنها از توزیع نوشت افزار به نرخ دولتی خبری نیست، بلکه حتی دیگر در مدارس دولتی نیز بابت نام‌نویسی هر دانش آموزان تا هشتصد هزار تومان از خانواده‌های آنها دریافت می‌کند.

این مقام کارگری ادامه داد: اگر هر خانواده کارگری بصورت متوسط دو فرزند درحال تحصیل داشته باشد در نتیجه می‌توان پیش بینی کرد که این خانواده‌ها باید حداقل در بدو شروع سال تحصیلی نزدیک به دو میلیون تومان بابت تحصیل فرزندان خود پرداخت کنند.

محقق بابیان اینکه یکی از عوامل ترک تحصیل فرزندان کارگری افزایش هزینه‌های آموزش است تصریح کرد: بسیاری از کارگران با دریافت حداقل حقوق ماهانه قدرت پرداخت هزینه‌های تحصیل فرزندان خود را ندارند واین امر سبب بازماندن آنان از کسب علم وتحصیل می‌شود.

این فعال کارگری همچنین بااشاره به افزایش قیمت کتابهای درسی از افزایش سر سام اور شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز انتقاد کردو در ادامه گفت: بعضی از مدارس دولتی به عناوین مختلف و متعددی از اولیای دانش آموزان پول دریافت می‌کنند که در این زمینه باید نظارت بیشتری صورت بگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اظهار داشت: یک کارگری که ماهانه یک میلیون تومان درآمد دارد چگونه می‌تواند بخش از درآمد خود را به بحث آموزش و تحصیل فرزند خود اختصاص دهد این در حالیست که در بیشتر خانواده‌های کارگری بیش از یک دانش آموز وجود دارد.

به گفته محقق پرداخت یارانه به تولید کنند گان داخلی نوشت افزار می‌تواند قدرت خرید خانوار کارگری را افزایش دهد واین امر سبب رونق تولید و حفظ اشتغال در این بخش خواهد شد.

وی در خاتمه با بیان اینکه شورای عالی کار باید در نیمه دوم سال میزان دستمزد کارگران را افزایش دهد عنوان کرد: افزایش حقوق کارگران در شش ماهه دوم سال قدرت مالی آنان را در ارائه خدمات آموزشی به فرزندانشان بیشتر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز