خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون وزیر کار از معدن البرز شرقی

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۶۳۷

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معدن ذغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره شهرستان دامغان بازدید و از نزدیک در جریان اشتغال کارگران این معدن قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در این بازدید  «حسن هفده‌تن» معاون تنظیم و نظارت برروابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه غنیان مدیرکل اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌، ‌اصابتی مدیر کل بازرسی کار، مصریان مشاور معاون روابط کار و گروه همراه متشکل از بازرسین روابط کار از تونل مادر معدن زیر زمینی ذغال سنگ طزره دامغان بازدید کردند.

در این سفر همچنین  هفده‌تن در سفر به استان سمنان همچنین از معدن نمک شهرستان گرمسار بازدید و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان سمنان (مجمع نمایندگان کارگران استان) را نیز افتتاح کرد.

بازدید معاون تنظیم و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معدن ذغال‌سنگ البرز شرقی درحالی است که گروه کارگری ایلنا در ماه‌های گذشته به دفعات از وقوع حوادث شغلی و مشکلات صنفی کارگران شاغل در این واحد معدنی خبر داده بود.

همچنین در در این سفر دو روزه نشست هم اندیشی با معاونین روابط کار استان سمنان و همچنین نشست هم اندیشی تشکل‌های مدنی این استان با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: حوزه روابط کار روان ساز عرصه توسعه اشتغال است و اگر سیاست‌های روابط کار به درستی تبیین شده باشد می‌تواند اشتغال را توسعه دهد.

حسن هفده‌تن در نشست هم اندیشی با معاونین روابط کار استان سمنان که در محل اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه خروجی کار ما باید در زندگی مردم قابل رویت باشد گفت: ‌ اگر شادابی، ‌نشاط و لذت در زندگی مردم نباشد باید بدانیم که ما درست عمل نکردیم و کشور ایران با منابع طبیعی و منابع انسانی گسترده باید جایگاهی بالا‌تر داشته باشد.

وی با بیان اینکه رویکردهای روابط کار را تغییر داده‌ایم افزود: ‌یک رویکرد ما نگاه به کارگر بود. حفظ، ‌ صیانت، ‌ کرامت و ارتقا‍ معیشت نیروی کاراولین و اصلیترین سیاست ما بوده و هست.

هفده‌تن تاکید کرد: ما رویکرد توانمند سازی نیروی کار را نیز در پیش گرفتیم و منظور ما از توانمند سازی این است که به نیروی کار مهارت‌های لازم را آموزش دهیم که کارفرما دنبال کارگر باشد.

وی افزود: ‌کمک به رفع موانع تولید رویکرد دیگر ماست چرا که امروز عرضه و تقاضای نیروی کار به هم خورده و این ناشی از مشکلات اقتصادی کشور است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر سه جانبه گرایی خاطر نشان کرد: ‌ ما اعتقاد داریم تضارب آرا با شرکای اجتماعی دولت باعث افزایش تصمیمات دولت می‌شود.

تاکید کرد: ‌اگر سیستم خود بازرسی کار بتواند موفق باشد، ‌حوادث ناشی از کار کم می‌شود و به این ترتیب از هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی و به تبع آن هزینه‌های کشور کاهش می‌یابد.

شایان ذکر است غنیان مدیر کل اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در این جلسه با تشریح ظرفیت‌های استان سمنان بر همکاری‌های همه جانبه اداره کل برای رونق اشتغال در این استان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز