خبرگزاری کار ایران

در محوطه معدن انجام شد؛

سومین تجمع کارگران پیمانکاری معادن البرز شرقی در ماه جاری

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۴۰۵

کارگران پیمانکاری معادن زغال سنگ البرز شرقی واقع در منطقه طرزه استان سمنان صبح امروز برای سومین بار در ماه جاری در محوطه معدن تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در استان سمنان می‌گویند در این اجتماع صنفی نزدیک به ۱۵۰ نفر از کارگران  معدن برناکی حضور داشتند.

دلیل این اجتماع صنفی که آخرین بار نمونه مشابه آن در تاریخ نهم و شانزدهم ماه جاری در همین مکان برگزار شده بود پرداخت نشدن ۴ ماه دستمزد معوقه عنوان شده است.

به نقل از تجمع کنندگان گفته می‌شود در این واحد معدنی حدود ۶۰۰ کارگر به صورت رسمی و ۸۰۰ کارگر به صورت پیمانکاری اشتغال دارند و تجمع امروز مربوط به کارگران پیمانکاری تونل برناکی است که از چهار ماه قبل بجز مبلغ کمی (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) به صورت الحساب دریافتی دیگری نداشته‌اند.

کارفرمای کارگران پیمانی معدن برناکی پیش‌تر در جریان تجمع روز ۱۶ شهریور ماه به کارگران قول پرداخت مطالبات کارگران را تا پایان ماه جاری داده بود که با عملی نشدن وعده کارفرما دوباره کارگران تصمیم به ادامه اعتراضات صنفی خود گرفته‌اند.

همچنین برپایه اظهارات کارگران پیمانکاری البرز شرقی، بیمه کارگران پیمانی این معدن نیز هر ماه به طور کامل به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل سوابق بیمه‌ای آن‌ها با مشکل روبرو شده است.

به گفته کارگران معترض کارفرمای شرکت پیمانکار در پاسخ به اعتراض کارگران مدعی است که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران در اختیار ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز