خبرگزاری کار ایران

۱۰۶کارگر قرار دادی کارخانه «شیشه آبگینه» اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۳۶۱

۱۰۶کارگر قرار دادی کارخانه «شیشه آبگینه» واقع در شهر صنعتی البرز، صبح امروز (یکم شهریور) به دلیل «عدم نیاز کارفرما به کار آنان» اخراج شدند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه شیشه آبگینه امروز به ایلنا گفته‌اند اخراج کارگران شیشه آبگینه پس از آن صورت گرفت که آنه از حدود ده روز پیش به مرخصی اجباری فرستاده شده بودند.

همچنین گفته می شود که کارگران هنوز بابت معوقات مزدی از کارفرما طلبکارند.

به نقل از کارگران اخراجی شیشه آبگینه گفته می شود که آنها  صبح امروز (اول مهر ماه)  بعد از اتمام مرخصی اجباری برای ادامه کار به کارخانه مراجعه می‌کنند اما انتظامات کارخانه از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کند.

به گفته این منبع خبری،  از مجموع ۱۰۶ کارگر اخراجی مجموعه شیشه آبگینه تعداد ۴۸ نفرشان در  واحد کریستال شاغل بوده اند که این تعداد کارگر نیز همانند کارگران شیشه حدود ۵ ماه مزد معوقه طلب دارند.

طبق اظهارات کارگران، علت اخراج این گروه از همکاران آن‌ها که دست‌کم تا ۱۵ سال سابقه کار داشته‌انداتمام قرارداد کار بوده است.

کارگران مدعی‌با استمرار شرایط پیش آمده در پایان هر ماه عده ای از آنها یا توسط کافرما تعدیل می شوند و یا بصورت داوطلبانه برای بازخریدی و تسویه حساب اقدام می کنند.

کارگران شیشه آبگینه که نگران آینده شغلی خود هستند در خاتمه تصریح کردند در این واحد صنعتی حدود ۱۰۰ کارگر رسمی و ۲۰۰ کارگر قراردادی با سابقه در واحد‌های شیشه کریستال، ساختمانی، خودرو وشیشه‌های دوجداره مشغول کار بودندکه با اخراج های انجام شده تعداد کارگران به حداقل رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز