خبرگزاری کار ایران

۶۰ کارگر باسابقه «دارو سازی کوثر» تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۹۰۵

۶۰نفر از کارگران قرارداد موقت «شرکت دارو سازی کوثر» واقع در جاده قدیم تهران، با عدم تمدید قرارداد بیکار شدند.

 یکی از کارگران تعدیل شده با اعلام این خبر به ایلنا گفت که کارفرمای کارخانه دارو سازی کوثر قرارداد ۶۰ نفر از نیروهای قراردادی خود را به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی در تهیه مواد اولیه تولید» عنوان شده، تمدید نکرده است.

این کارگر با اشاره به سوابق‌گاه تا ۱۲ سال کارگران تعدیل‌ شده، افزود: سابقه کار این کارگران حداقل یک و حداکثر ۱۲ سال بصورت مستمر بوده و هم اکنون آنان پی گیر بازگشت به کارشان هستند.

او  اضافه کرد: کارفرمای داروسازی کوثر  مدعی است که در وضعیت فعلی کارخانه به دلیل افزایش سرسام آور بهای مواد اولیه چاره‌ای به غیر از تعدیل کارگران فسخ قرارداد شده ندارد

این کارگر با بیان اینکه هیچ کس پاسخگوی کارگران اخراج شده نیست، افزود: در حال حاضر مدیر عامل کارخانه عنوان می‌کند در صورتی که مشکلات این شرکت دارو سازی رفع نشود ناچار خواهد بود تعداد بیشتری از کارگران را اخراج کند.

به گفته این کارگر،پیش ازاین مواد اولیه تولید شرکت دارو سازی کوثر که در زمینه تولید داروهای آنتی بیوتیک فعال است  از شرکتی به نام  «دانا» در تبریز به قیمت هرکیلو ۹۰ حدود  هزار تومان تهیه می‌شد اما هم اکنون این کارخانه به اجبار ناچار است مواد اولیه خود را از یک شرکت تازه تاسیس در اطراف تهران به قیمت هر کیلو گرم ۲۰۰ هزار تومان خریداری کند که صرفه اقتصادی ندارد.

این کارگر اخراجی در خاتمه مدعی شد، این در حالی که از طرف دیگر سازمان غذا و دارو که متولی رسیدگی به مشکلات تولید کنند گان دارو است اجازه هیچ گونه افزایش قیمت را به کارخانه‌های دارو ساز نمی‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز