خبرگزاری کار ایران

لغو قرارداد کاری تعدادی از کارگران مس سرچشمه

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۴۲

کارگران مجتمع مس سرچشمه کرمان می‌گویند به دنبال اعتراضات صنفی که مرداد ماه امسال در این واحد صنعتی اتفاق افتاد، دست‌کم تعداد پنج نفر از همکاران آنها اخراج شده‌اند.

به گزارش ایلنا، مرداد ماه امسال بود که نزدیک به 500 نفر از کارگران مجتمع مس سرچشمه با تجمع در مقابل درب ورودی این مجتمع خواستار مذاکره با کارفرما در مورد چگونگی افزایش مزایای مزدی خود شدند و در نهایت جلسه مذکور در صبح روز یکم شهریور ماه برگزار شد که آنهم بدون رسیدن به نتیجه مشخصی خاتمه یافت.

با گذشت بیش از یک ماه از خاتمه این نشست بی‌سرانجام تعدادی از کارگران مجتمع مس سرچشمه در تماس‌های جداگانه با ایلنا اعلام کردند که از آن زمان تاکنون قرارداد‌های کاری حدود پنج نفر از همکاران آنها لغو شده‌است.

براساس اطلاعاتی که به نقل از این کارگران در اختیار ایلنا قرار گرفته است، دلیل اخراج همکاران تعدیل شده آنها با اعتراضاتی که ماه گذشته برای پیگیری مطالبات صنفی آنها برگزار شده بود ارتباط دارد.

این کارگران تاکید دارند: همکاران لغو قرارداد شده­ آنها در موقع برپایی اعتراضات ماه گذشته مس سرچشمه مانند سایر کارگران معترض خواستار پیگیری درخواست‌های صنفی خود شده بودند.

یادآوری می‌شود که به دنبال بی‌نتیجه ماندن جلسه ماه گذشته‌ای که برای گفتگوی میان مدیریت مجتمع مس سرچشمه با کارگران برپا شده بود، روابط عمومی این مجتمع توضیحاتی را منتشر کرد که در قسمتی از آن آمده بود: «نشست یاد شده به دلیل ایجاد هیاهو و سر دادن شعار توسط تعداد اندکی از افراد معترض ناتمام ماند و کارکنانی که می‌خواستند مسایل خود را با مدیر عامل مس در میان بگذارند، با ابراز نارضایتی از شرایط پیش آمده و بدون اینکه امکان طرح دیدگاه‌های خود را پیدا کنند، نمازخانه را ترک کردند».

البته در ادامه توضیحات روابط عمومی مس سرچشمه آمده بود: «معدودی از سایت‌های خبری منطقه، از ضرب و شتم مدیر عامل مس توسط کارگران سرچشمه خبر دادند که این خبر فاقد صحت و اعتبار است و تعداد معترضین، به یک دهم حاضران در نشست هم نمی‌رسید».

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز