خبرگزاری کار ایران

با گذشت چهار ماه از حادثه پتروشیمی مارون:

انتظار بازماندگان شهرام محمدی برای تحقق وعده‌های داده‌شده

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۱۳۴

خانواده شهرام محمدی، کارگری که بر اثر جراحات حادثه انفجار پتروشیمی مارون کشته شده است می‌‌گویند از زمانی که مراسم خاکسپاری وی تمام شده است دیگر هیچ مسئولی سراغی از بازماندگان آقای محمدی نگرفته است.

به گزارش ایلنا، نهم تیرماه سال جاری شهرام محمدی کارگر پتروشیمی مارون براثر انفجاز واحد تاسیسات گاز هگزان دچار حادثه شد و سرانجام در تاریخ نوزدهم تیرماه درحالی که روی تخت بیمارستان شهید چمران تهران بستری بود جان خود را از دست داد.

باگذشت نزدیک به چهار ماه از این واقعه، «ایمان محمدی» برادر این کارگر کشته شده پتروشیمی مارون می‌گوید: انگار بعد از برگزاری مراسم شب هفت شهرام، همدردی و دلسوزی مسئولان نیز خاتمه یافته است بطوری که پیگیری‌های بازماندگان برادرم  برای دست‌یابی به ابتدایی ترین حقوق بی‌نتیجه مانده است.

وی بابیان اینکه آخرین بار خود او ده روز پیش برای پیگیری نامه‌ای که پیشتر برای  وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی داده بودند به محل این وزارتخانه  مراجعه کرده است گفت: از این مراجعه هیچ نتیجه‌ای عاید همسر و فرزندان مرحوم بردارم نشده است.

آقای محمدی ادامه داد: جدا از این ماجرا چند روز پیش نیز برای پی‌گیری‌های خواسته‌های خانواده برادرم به پتروشیمی مارون مراجعه کردم اما حتی نتوانستم رئیس امور اداری را ببینم و خود شنیدم که به نگهبانی گفتند نگذارید فلانی داخل شود. 

 به گفته برادر کارگر کشته شده پتروشیمی مارون بعد از فوت آقای محمدی تمامی حقوقی که می‌بایست در نبود وی به خانواده همسر و فرزندان وی تعلق بگیرد قطع شده است. 

وی بابیان اینکه مراحل انحصار و وراثت نیز در حال انجام شدن است، افزود: طبق مقررات پتروشیمی مارون در مقام کارفرما و سازمان تامین اجتماعی در مقام بیمه گر باید در مورد محاسبه و برقراری مستمری خانواده برادرم اقداماتی را انجام دهند اما معلوم نیست که چرا هنوز این اتفاق نیفتاده است.

برادر مرحوم محمدی گفت: هزینه‌های برگزاری مراسم مرحوم را نیز قرار بود پرداخت کنند که با پیگیری مشخص شد مدیرعامل دستور پرداخت را صادر کرده اما هنوز ادغام عملی انجام نشده است. 

در عین حال وی در مورد پرداخت هزینه‌های زمان بستری شدن برادرش در بیمارستان شهید چمران، گفت: این هزینه می‌بایست به خانواده محمدی پرداخت می‌شد اما نماینده پتروشیمی مارون با گرفتن وکالت محضری تمامی این هزینه‌ها را از شرکت بیمه وصول کرده و نزد خود نگداشته است.

وی افزود: ان موقع به ما گفته شد که با این وکالت روند رسیدگی به پرونده برادرم تسریع می‌شود اما حالا که نزدیک به چهار ماه از آن زمان گذشته است حس می‌کنیم که پتروشیمی مارون می‌خواهد از این موقعیت استفاده ابزاری کند.

آقای محمدی در توضیح ماجرا گفت: بصورت مشخص قرار بود بعد از مرگ برادرم به جای او یکی دیگر را جایگزین کنند اما تا این لحظه مسئولان پتروشیمی مارون به این وعده خود عمل نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز