خبرگزاری کار ایران

جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۷۶۸

همزمان با روز جهانی کودک سومین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی به ریاست دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا «روزبه کردونی»، مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه موضوع حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان در حوزه‌های مختلفت آموزشی، بیمه‌ای، بهداشتی و حقوقی در دولت تدبیر و امید به ویژه در وزارت تعاون، کار و فاه اجتماعی به صورت جدی پیگیری شده است، گفت: در حالی که این شورا به عنوان عالیترین مرجع برای ایجاد هماهنگی در سیاستگذاری، نظارت و اجرای برنامه‌های مرتبط با کودکان به مدت ۸ سال تعطیل بوده است، در دولت یازدهم با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شورای مذکور  هم در سطح ملی و هم در سطح منطقه‌ای جلسات و تصمیمات منطقه‌ای متعددی را در راستای حمایت اجتماعی از کودکان در معرض آسیب اتخاذ کرده است، افزود: در جلسه آتی شورا موضوعات مرتبط با کودکان کار و خیابان بررسی خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستگاه‌های عضو شورا شامل سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت، شهرداری تهران، آموزش و پرورش، وزارت دادگستری و مرجع ملی کودک، جمعیت هلال احمر و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اعضا، برای جلسه آتی از نمایندگان سازمان مدیریت، قوه قضاییه، وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای شهر تهران نیز برای شرکت در جلسه دعوت به عمل آمده است.

کردونی همچنین تاکید کرد: برای اولین بار از نمایندگان موسسات غیر دولتی فعال در حوزه کودکان نیز برای شرکت در جلسه و ارائه نقطه نظرات فعالین مدنی دعوت به عمل آمده است.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: با فعال شدن این شورا در دو سال گذشته هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط هم در سطح افقی و هم درسطح عمودی افزایش یافته است و این امیدواری وجود دارد با افزایش هم افزایی دستگاه‌های مرتبط حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان ارتقا یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز