خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران اخراج شده ستبران برای بازگشت‌به کار

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۰۴۴

پس از گذشت سه ماه از صدور رای بازگشت به کار برای هفت نفر از کارگران اخراجی کارخانه «ستبران» هنوز چهار نفر از این کارگران بلاتکلیفند.

کارگران کارخانه ستبران با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: در اردیبهشت ماه سال جاری قرارداد کاری یازده نفر از همکاران آنها پس از خاتمه تمدید نشد و در نتیجه این تعداد از کارگران اخراج شدند.

این کارگران بابیان اینکه همان زمان کارفرمای ستبران علت این اخراج ها را رکود بازار فروش محصولات عنوان کرده بود، افزودند با شکایت اخراج شدگان به اداره کار در نهایت ظرف مدت دو ماه برای هفت نفر از آنها رای بازگشت به کار صادر شد.

برپایه این اطلاعات در حال حاضر نزدیک به سه ماه از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز تمامی کارگران اخراج شده نتوانستند به کار سابق خود بازگردند.

بصورت مشخص گفته می‌شود که در حال حاضر معطلی چهار نفر از این کارگران ستبران برای انجام کار سابق ادامه دارد.

یکی از کارگران این واحد تولیدی در توضیح این ماجرا گفت: همکارانی که اخراج شدند بین ۶ تا ۱۶ سال سابقه کاری داشتند و در زمان اخراج کارفرما به آنها وعده داد که در صورت بهبود شرایط همه آنها را دوباره استخدام خواهد کرد.

از قرار معلوم کارگران اخراج شده این واحد تولیدی در پنج ماهی که اخراج شده‌اند در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

گفته می‌شود کارگران اخراجی این واحد تولیدی در حال حاضر تحت پوشش بیمه بیکاری هستند و نگرانند که با ادامه این وضعیت نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط بتوانند زندگی کنند.

کارخانه ستبران در زمینه ساخت مواد اولیه ساخت انواع کاشی ساختمانی فعالیت دارد و به گفته کارگران اخراجی مدیریت این کارخانه مدعی است که در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به پرداخت دستمزد کارگران موجود نیست امکان بازگشت به کار اخراج شدگان وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز