خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای به فرمانداری اسلامشهر؛

کارگران سدید از دولت خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۲۹۸

جمعی از کارگران کارخانه «سدید ریخته گر» که در ۶ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، در نامه‌ای خطاب به فرماندار شهرستان اسلامشهر از او خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که از سوی ۲۴ کارگر شاغل و۵ کارگر بازنشسته سدید ریخته گر در اسلامشهر نوشته و امضا شده آمده است:  باتوجه به اشتغال دست کم ۱۰۰کارگر در این واحد تولیدی، خواستار اقدامی فوری برای رفع مشکلات موجود هستیم.

نویسندگان این نامه با یاد آوری مشکلاتی که باعث شده است تا این واحد صنعتی به بهانه غیر اقتصادی بودن توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، آمده است: در حال حاضر شرایط تولید در این کارخانه مهم صنعتی بسیار نامناسب و بحرانی است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات به زودی شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران خواهیم بود.

به گفته کارگران، شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود ۱۰۰ کارگری است که در کارخانه کار می‌کنند. به همین دلیل آخرین تجمعی که کارگران انجام دادند روز یکشنبه -۷ تیر ماه سال جاری - در محوطه کارخانه بود که در ‌‌نهایت نتیجه‌ای در بر نداشت.

کارگران شرکت سدید ریخته گر در این نامه درباره امنیت شغلی خود می‌گویند، پیش از خصوصی سازی این کارخانه سازنده قطعات ریختگری با نزدیک به ۶۰۰ کارگر ظرفیت ۱۲ هزار تن محصول را داشت که در دوره مدیریت بخش خصوصی هم تعداد کارگران و ظرفیت تولید به کمترین مقدار رسید.

در این نامه با یادآوری اینکه آخرین بار نزدیک به ۲۵ کارگر قرار دادی کارخانه ریخته‌گری سدید پس از خاتمه یافتن مدت قرارداد کار اخراج شدند، آمده است:  علاوه بر این اتفاق، کارفرما دست کم بابت ۶ ماه مزد کارگران شاغل، حق سنوات خدمت کارگران بازنشسته نیز با اخذ تعهدات محضری از ۲۴ تا ۳۴ ماه به تاخیر پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز