خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران پیمانی ورزشگاه آزادی از اخراج احتمالی

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۹۳۵

با وجود پرداخت شدن معوقات مزدی کارگران پیمانکاری مجموعه ورزشی آزادی می‌گویند که هنوز نگرانند که مبادا قراردادهای یک ماهه آنها تمدید نشود.

به گزارش ایلنا، این که کارگران شمار آن‌ها ۱۲۰ نفر است سالهاست که با قراردادهای یک ماهه از طریق پیمانکاران مختلف در مجموعه ورزشگاه آزادی مشغول کارند اما به تازگی با آمدن پیمانکار جدید قراردادهای آن‌ها از کار معین به کار حجمی تغییر کرده است.

از آنجایی که در قراردادهای کار حجمی پیمانکاری معمولا از یکسو بر فشارکار کارگر اضافه شده و از سوی دیگر از مزایای مزدی و رفاهی وی کاسته می‌شود، چندی پیش تعدادی از این کارگران با تجمع در مقابل وزارت وزرش اعتراض خود را اعلام کردند.

البته در این اجتماع صنفی کارگران حاضر جدا از اعتراض به تغییر شرایط شغلی خود یادآورشدند که هم پیمانکار کنونی و هم پیمانکار قبلی بابت بخشی از مطالبات مزدی به آن‌ها بدهکارند و علاوه بر همه این‌ها از زمان به روی کار آمدن پیمانکار جدید هجده نفر از همکاران آن‌ها اخراج شده‌اند.

هرچند نتیجه این تجمع صنفی پرداخت شدن طلب مزدی مربوط به پیمانکار کنونی و بازگشت به کار همه کارگران اخراجی بود اما در ‌‌نهایت هنوز این کارگران از بابت بدهی پرداخت نشده پیمانکاران پیشین مجموعه ورزشی آزادی طلبکارند.

آن‌ها می‌گویند: از جمعیت ۱۲۰ نفری ما حدود ۴۰ نفردر قسمت فنی مهندسی و ۸۰ نفر دیگر در بخش خدمات و فضای سبز کار می‌کنیم و بصورت مشخص نزدیک به ۴ میلیون تومان از پیمانکار قبلی طلبکار هستیم که وضعیت پرداخت آن نامعلوم است.

این کارگران که سابقه اشتغال آن‌ها در مجموعه ورزشی آزادی بین ۱۰ تا هجده سال است، می‌گویند: جدا از بدحسابی پیمانکار پیشین، در حال حاضر نگران امنیت شغلی خود هستیم و بیم آنرا داریم که پیمانکار بخواهد به تدریج یا گروهی همه ما را بعد از خاتمه قرارداد اخراج کند.

 در همین رابطه نماینده پیمانکار جدید مجموعه ورزشی آزادی که در حال حاضر به عنوان کارفرمای جدید این کارگران شناخته می‌شود، به ایلنا گفت: مجموعه ورزشی آزادی در مقام کارفرمای اصلی با ما قرارداد کار حجمی بسته است و بنابراین باید کارگران با شرایط جدید کنار بیایند.

وی افزود: با این شرایط کیفیت کاری که کارگران انجام می‌دهند رضایت بخش نیست و اگر این وضعیت ادامه یابد راهی غیر از تعدیل و اخراج کارگران باقی نمی‌ماند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز