خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان تا سه برابر بیشتر از دیگر گروه های اجتماعی هزینه‌دارند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۰۵۴

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ می‌گوید: هزینه نگهداری، مراقبت‌های پزشکی- درمانی، حمایتی و امکانات رفاهی سالمندان و بازنشستگان ۳ برابر بیشتر از گروه‌های دیگر اجتماعی است

به گزارش ایلنا، ناهید حیدری با اعلام این مطلب افزود: با ورزش صحیح، سلامت وشادابی سالمندان و بازنشستگان تضمین می‌شود.

وی افزود: افزایش جمعیت سالمندان و بازنشستگان در سطح جهان رو به رشد است و مقابله با چالش‌ها فراراه این پدیده و اتخاذ سیاست‌های مناسب جهت ارتقای وضعیت جسمی، روحی، اجتماعی و روانی بازنشستگان از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس آمار موجود جمعیت سالمندان در ایران هم‌اکنون بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌باشد که طی ۶ سال آینده یعنی در سال ۱۴۰۰ این جمعیت نزدیک به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: از جمعیت ۶ میلیونی سالمندان بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی می‌باشند و بیش از ۲۶۳ هزار نفر تحت پوشش اداره کل غرب تهران می‌باشند.

حیدری با اشاره به وضعیت جسمانی در دوران بازنشستگی و سالمندی گفت: به دلیل مشکلات بیولوژیکی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی، برخورداری از حمایت‌های تامین اجتماعی از جمله حقوق بازنشستگی، خدمات حمایتی، درمانی و بیمه تکمیلی در این دوران از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به حجم گسترده تراکم جمعیت سالمندان و بازنشستگان در شهر‌ها و برخی از مناطق شهری گفت: هدف عمده ورزش سالمندان و بازنشستگان حفظ تندرستی و کاهش تاثیر عوامل منفی بر روی سلامتی آن‌ها می‌باشد که متاسفانه در بسیاری از مناطق شهری فضای سبز و پارک‌ها با تعداد سرانه جمعیت سالمندان و اقشار مختلف مردم همخوانی ندارد.

وی افزود: شعبه ۲۸ تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با داشتن بیش از ۳۳ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از کمبود بوستان و فضاهای ورزشی رنج می‌برد و این معضل در مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی تهران ضریب بیشتری دارد.

وی ضمن تشکر از خدمات شهرداری در ساخت و تجهیز بوستان‌های جدید و همکاری در اعاده سلامتی به سالمندان گفت: برطرف شدن مشکلات و چالش‌های سالمندان و بازنشستگان عزم عمومی را طلب می‌کند و هر سازمان یا موسسه‌ای به تنهایی قادر به حل مشکلات این قشر زحمتکش نیست؛ چرا که معضلات بازنشستگان و سالمندان چندوجهی است.

حیدری حرکت سازمان تامین اجتماعی را در طرح نسیم سلامت برای بازنشستگان حرکتی نو، پیشگیرانه و امیدوارکننده توصیف نمود و افزود: با همت مدیران سازمان و تلاش سالمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران این حرکت منشا پویایی و شادابی و سلامت بیشتر جامعه بازنشستگان و سلامت سالمندان طی سال‌های آینده خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز