خبرگزاری کار ایران

۶۰ درصد جمعیت اصفهان را کارگران تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۰۸۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ساماندهی قراردادهای کار از خواسته‌های دیرینه کارگران است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامعلی قادری در کارگاه آموزشی قوانین کار در کشور‌ها اظهار کرد: استان اصفهان نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد ملی دارد و وجود کارخانجات مهمی چون ذوب آهن و فولاد مبارکه و دارا بودن دانشگاه‌های مدرن بر اهمیت این استان می‌افزاید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان با ۱۳ شهر بزرگ دنیا ارتباط خواهرخواندگی دارد عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ هزار واحد صنفی و بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در سطح استان اصفهان وجود دارد، ۵۰ درصد سیمان کشور، ۵۰ درصد صنایع دستی و ۷۰ درصد فولاد کشور در این استان تولید شده و این در حالی است که حدود ۶۰ درصد از جمعیت استان را جمعیت کارگری تشکیل می‌دهد.

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت در راستای تنظیم روابط کار و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با پیگیری موضوعاتی شامل رفع موانع تولید، تعامل بیشتر با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، سامان‌دهی نظام نوآوری و خلاقیت و رشد فناوری به منظور افزایش صادرات و ارائه خدمات درصدد کمک به بهبود وضعیت است.

قادری با بیان اینکه کار شایسته کاری مولد، با امنیت شغلی بالا و حافظ کرامات انسانی است تاکید کرد: صدور بخشنامه‌های ۴۲گانه صادره از معاونت روابط کار وزارت‌خانه بخشی از اقدامات دولت برای زمینه‌سازی در راستای گسترش کار شایسته است، البته نقش آموزش نیز در این میان بسیار تاثیرگذار بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز