خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری عنوان شد؛

ثبت‌نام پرداخت وام بازنشستگان کشوری آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۳۸۸

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت نام پرداخت وام دو میلیون تومانی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمود اسلامیان صبح امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری با اعلام این خبرافزود: طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ روند تورم در کشور به گونه‌ای بود که افزایش حقوق‌سالانه، بازنشستگان در آن جبران نشده است. به همین دلیل قدرت خرید بازنشستگان در حد ناراحت کننده‌ای کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سال جاری نرخ تورم ۱۵ درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شد و حقوق بازنشستگان ۱۴ درصد افزایش یافت عنوان کرد: متاسفانه طی هشت سال گدشته فشار زیادی به بازنشستگان وارد شده است و مرتب این مسئله را به دولت منتقل کرد‌هایم تا تدبیری برای آن اندیشه شود.

اسلامیان ادامه داد: جبران و ترمیم حقوق بازنشستگان مسئله بزرگی است و ۲۴ هزار میلیارد تومان بارمالی برای دولت در بردارد.

به گفته وی، کشورمان چندین سال تورم و تحریم را تحمل کرده و امید است با حل مشکلات کشور بتوانیم خواسته برحق بازنشستگان را در مسیر مناسب قرار دهیم.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان گفت: میزان این وام‌ها ۵۰ هزار بود که اکنون به ۲۵۰ هزار وام افزایش یافته و از امروز ظهر سایت صندوق بازنشستگی برای ثبت نام وام باز می‌شود.

اسلامیان همچنین به افزایش تورهای سیاحتی زیارتی از ۵۰ هزار به ۹۰ هزار مورد خبر داد و گفت: امیدوارم مباحث بیمه تکمیلی و درمانی بازنشستگان نیز حل شود و روزی را شاهد باشیم که خدمات سلامت هم قیمت واحد داشته باشد.

وی افزود: دو سال است که مجلس حتی یک ریال بابت بیمه تکمیلی به ما صندوق بازنشستگی کشوری کمک نکرده و از محل اعتبارات صندوق هزار میلیارد تومان برداشت کرده‌ایم و در قرارداد جدید که از یک ماه گذشته منعقد شده بر مبنای تعرفه‌های جدید عمل شده و تیم نظارتی حاکم می‌شود. سعی می‌کنیم سقف تعهدات بیماری‌های خاص را تا صفر نگه داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز