خبرگزاری کار ایران

پرداخت دستمزد زیر حداقل به کارگران CNG در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۰۷۵

منابع کارگری در نیشابور از رعایت نشدن حداقل‌های قانونی کار در خصوص ۶ کارگر شاغل درجایگاه پمپ گاز بلوار آزادگان نیشابور خبر دادند.

این منابع به ایلنا گفتند: در این واحد عرضه سوخت گاز CNG در نیشابورکارگران علاوه بر آنکه دستمزدی مطابق آنچه قانون کار وشورای عالی کار مصوب می‌کند دریافت نمی‌کنند، عیدی کارگران نیز به صورت سلیقه‌ای سالی ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یکی از کارگران شاغل در جایگاه سوخت بلوار آزادگان نیشابور با بیان اینکه ما ۶ کارگر بین یک تا ۷ سال سابقه کار در این جایگاه را داریم، افزود: در این واحد سوخت رسانی مدت زمانی بیشتر از آنچه که در قوانین کار و تامین اجتماعی تعیین شده است کار می‌کنیم اما برخلاف قانون از دریافت مزایایی چون حقوق اضافه کاری، تعطیل کاری، عائله‌مندی و مسکن محروم هستیم.

وی در خصوص قرارداد کاری کارگران جایگاه پمپ گاز بلوار آزادگان نیشابور مدعی شد: قرارداد کارگران یکسویه وسفید امضاء است وبا آنکه مزایای قانونی در قرارداد منعقد شده اما در عمل کارفرما هیچ کدام را به کارگران جایگاه پرداخت نمی‌کند.

او با بیان اینکه شیف کاری کارگران ۱۲ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت است در ادامه گفت: هر ماه کارفرما بعد از پرداخت ۴۸۰ هزار تومان به عنوان دستمزد ماهانه از ما کارگران رسید دریافت می‌کند و ما برای پیگیری حق قانونی خود هیچ سند ومدرکی نداریم.

این کارگر در خاتمه تصریح کرد: ما کارگران جایگاه سوخت گاز پیش از این مشکلات خودرا به صورت حضوری به مسئولان اداره کار نیشابور انتقال داده‌‌ایم اما درعمل چون هیچ مدرکی در دست نداریم وبابت دریافت حقوق ماهانه‌ به کارفرما امضاء واثر انگشت داده‌ایم ناچار شدیم مشکلاتمان را از طرق رسانه‌ها به گوش مسئولان بالادستی برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز