خبرگزاری کار ایران

تامین اجتماعی بر ارائه خدمات فرهنگی بازنشستگان نظارت کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۴۳۷

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان البرز در استان قزوین، از معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی درنحوه ارائه خدمات فرهنگی وزیارتی به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی انتقاد کرد.

«عیدعلی کریمی» در این باره به ایلنا گفت: معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی ارائه خدمات فرهنگی وزیارتی به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نظارتی در نحوه توزیع سهمیه زیارتی به بازنشستگان ندارد.

او با بیان اینکه ازسال جاری معاون فرهنگی سازمان با همکاری کانون بازنشستگان برنامه‌های اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس را از سر گرفته است در ادامه افزود: بیش از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی در کشور وجوددارد که توان سالانه ارائه خدمات زیارتی سازمان به بازنشستگان بیشتر از یک درصد نیست.

این فعال حقوق کارگران بازنشسته روند جاری را موجب نگرانی بازنشستگان دانست و گفت: با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شویم که اگر همه ۲ میلیون ۵۰۰ هزار بازنشسته اگر بخواهند قط یکبار از خدمات زیارتی سازمان آنهم بصورت رایگان استفاده کند بیش از ۱۰۰ سال طول می‌کشد.

او تاکید کرد: معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی می‌تواند راهکار بهتری را در پیش بگیرد تا ارائه خدمات زیارتی به بازنشستگان سریع‌تر انجام شود.

به ادعای وی، این در صورتی است که از سوی دیگر در بحت توزیع سهمیه‌های زیارتی کانون‌های بازنشستگی هر استان وشهرستان با اجحاف به سایر بازنشستگان ۸۰ درصد از سهمیه‌ها زیارتی را به خود واطرافیانشان اختصاص می‌دهند.

نائب رئیس کانون بازنشستگان کارگران بازنشسته شهرستان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پیشنهاد که مدیران فرهنگی سازمان تامین اجتماعی می‌تواند برای ارائه خدمات بیشتر وبهتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی مراکز تفریحی را با نظارت خود در هر استان وشهرستان تاسیس کند افزود: توسهع این مراکز می‌توانند خدمات فرهنگی، زیارتی ورفاهی بهتر وسریعتریرا در استان وشهرستان محل استقرار خود به بازنشستگان اراده دهند.

دبیر خانه کارگر قزوین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: راهکار دیگر در بحث زیارت بازنشستگان اینست که معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی می‌تواند هزینه‌های سفر‌های زیارتی را مستقیما به کانونهای استانی بدهند تا سریع‌تر امکان زیارت بازنشستگان فراهم شود.

به گفته وی؛ در سال ۹۴ از مجموع ۶۰ هزار بازنشسته وبازمانده قزوینی فقط۱۰۰ بازنشسته در نیمه نخست سال توانسته انددر قالب تور‌های زیارتی به مشهد مقدس اعزام شوند. همچنین سری دوم اعزام ۱۰۰ زائربازنشسته دیگر قرار است در روز ۲۷ مهر ماه عملی شود که این تعداد سهمیه نارضایتی بازنشستگان را در بر داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز