خبرگزاری کار ایران

مرگ دو کارگر عسلویه براثر نزاع و درگیری

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۲۹۴

براثر درگیری‌های فیزیکی جداگانه‌ای که در دو روز گذشته میان کارگران پیمانکاری فاز ۱۹ منطقه عسلویه اتفاق افتاده است دو نفر از این کارگران جان خود را از دست داده‌اند.

منابع خبری ایلنا در منطقه ویژه عسلویه با اعلام این خبر افزودند: ظاهرا این درگیری‌ها در روزهای جمعه و شنبه (۲۴ و ۲۵ مهر ماه) بر سر مسائل جزئی و با جدال‌های لفظی آغاز شده‌اند و در حال حاضر مته‌مان این حوادث توسط عوامل انتظامی بازداشت هستند.

به گفته فعالان صنفی کارگری صرف نظر از اینکه مطابق قوانین جزایی این حوادث برای مرتکبین احتمالی آن‌ها عملی مجرمانه تلقی می‌شود اما واقعیت این است که نمی‌توان تاثیر فشار روانی ایجاد شده برای کارگران پیمانکاری عسلویه را در وقوع این جرائم نادیده گرفت.

آن‌ها می‌گویند صرف نظر از اینکه در منطقه ویژه عسلویه معمولان بد حسابی کافرمایان و پیمانکاران ممکن است پرداخت معوقات مزدی کارگران را تا چند ماه به تاخیر بیندازد، به دلیل اصرار بر هرچه زود‌تر به بهره برداری رسیدن پروژه‌های منطقه عسلویه فشار کاری این کارگران بسیار زیاد است و در مقابل چه در محیط کار و چه در محل اقامت آن‌ها حداقل امکانات رفاهی وجود ندارد.

در این رابطه بصورت مشخص منابع ایلنا هفته گذشته از شرایط محل ناامن و نامناسب استراحتگاه روزانه و سرویس‌های بهداشتی این کارگران تصاویری را تهیه و در اختیار ایلنا قرار داده بودند.

همچنین پیش از این منابع با انتشار تصاویر دیگری از شرایط نامناسب آشپزخانه‌هایی که در آن‌ها غذای روزانه کارگران عسلویه تهیه می‌شود، خبر داده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز