خبرگزاری کار ایران

درب کارخانه صنایع فلزی به روی کارگران بسته شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۷۷۴

در سه روز گذشته کارگران کارخانه‌های صنایع فلزی شماره یک و دو در اعتراض به آنچه که بسته شدن درهای ورودی این مجموعه صنعتی عنوان شده است تجمع کردند.

منابع ایلنا با اعلام این خبر گفتند: که دست‌کم سیصد کارگر این واحد تولیدی از ابتدای هفته جاری تاکنون در محدوده کارخانه صنایع فلزی شماره ۲ که در محدوده غرب تهران واقع است تجمع می‌کنند.

برپایه این اطلاعات از مدتی پیش به دلیل انجام آنچه که تعمیرات و بازسازی عنوان شده بود کارخانه شماره یک تعطیل و محل کار کارگران آن به کارخانه شماره دو که در‌‌ همان نزدیکی‌ها قراردارد منتقل شده بود.

پس از این ادغام و جابجایی شمار مجموع کارگران کارخانه‌های شماره ۱ و ۲ صنایع فلزی به حدود ۶۰۰ نفر می‌رسید اما از ابتدای مهر ماه تمامی کارگران قراردادی این کارخانه اخراج شدند و در نتیجه شمار مجموع این کارگران به نصف کاهش می‌یابد.

از قرار معلوم سابقه کارگران قراردادی تعدیل شده صنایع فلزی شماره‌های ۱ و ۲ بین سه تا ۱۰ سال بوده است و پس از این اتفاق حدود نیمی از آن‌ها از طریق پیمانکاری در این واحد مشغول کار می‌شوند اما از روز شنبه جاری (بیست و پنجم مهر ماه) درب‌های ورودی کارخانه به روی آن‌ها و باقیمانده کارگرانی که در استخدام رسمی کارخانه صنایع فلزی بودند بسته می‌شود.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که هم اکنون در محل ورودی این کارخانه تصویر یک اعلان عمومی که به موضوع برگزاری نشست مجمع عمومی فوق‌العاده برای اعلام انحلال کارخاه صنایع فلزی اشاره دارد نصب شده است.

از قرار معلوم در جریان این اتفاقات کارفرما به کارگران رسمی باقیمانده صنایع فلزی پیغام داده است که باتوجه به وضع موجود باید هرچه زود‌تر برای بازخریدی و تسویه حساب خود اقدام کنند.

شمار این کارگران نزدیک به ۱۹۰ نفر است که متوسط سابقه کاری بیشتر آن‌ها بالای بیست سال است و چون شمار قابل توجهی از آن‌ها به دلیل انجام مشاغل سخت و زیان آور در آستانه بازنشستگی پیش از موعد قراردارند با این پیشنهاد کارفرما موافق نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز