خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض کارگران صنایع فلزی ایران

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۱۰۱

کارگران صنایع فلزی ایران امروز نیز در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلیشان به اجتماع خود در مقابل درب ورودی کارخانه ادامه دادند.

به گفته منابع خبری ایلنا از ابتدای هفته جاری که درب‌های کارخانه صنایع فلزی ایران به روی کارگران باقیمانده این واحد صنعتی بسته شده است شماری از کارگران هر روز برای روشن شدن وضعیت شغلی خود در مقابل کارخانه حاضر می‌شوند.

برپایه این اطلاعات شمار کارگران باقیمانده این واحد صنعتی نزدیک به ۲۲۷ نفر می‌شود که همگی آنها از کارگران رسمی و باسابقه هستند.

به گفته منابع ایلنا ای تجمع اعتراضی صبح امروز با حضور حدود ۶۰ کارگری که به دلیل دارای زیر بیست سال سابقه داشته و در حال حاضر مشمول هیچ فرصت بازنشستگی نمی شوند برپا شده است.

برپایه این اطلاعات در روزهای گذشته کارفرمای صنایع فلزی به ۱۶۷ کارگر باسابقه‌ای که در آستانه بازنشستگی هستند وعده بازنشستگی داده‌است.

از قرار معلوم  به پیشنهاد کارفرما قرار است ۱۰۰ تن از کارگران باقی مانده با سوابق بالای ۲۰ سال با استفاده از مزایای قانون مشاغل سخت وزیان آور بازنشسته شوند. همچنین تعداد۶۰ نفر دیگر نیزتا سه ماهه آینده مشمول این قانون خواهند شد.

بر اساس گفته‌های کارگران صنایع فلزی ایران تعداد ۶۷ کارگر دیگر نیز که با سوابق کمتری در این کارخانه مشغول به کاربوده وشرایط بازنشستگی هم اکنون برایشان فراهم نیست هنوزتکلیفشان مشخص نیست و کارفرما پیشنهاد بازخرید شدن این کارگران را با دو نیم ماه حقوق به ازای هر سال خدمت را داده است.

همچنین ظاهرا در جلسه‌ای صبح امروز میان کارفرما و مسئولان فرمانداری برگزار شده است علت انحلال این واحد صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفته‌است

کارگران به ایلنا گفته‌اند؛ تجمع کنندگان امروز منتظرند تا کارفرما پس از اتمام جلسه خود با مسئولان فرمانداری وضعیت شغلی آن و کارخانه را مشخص کند.

کارگران در بخش دیگری از مشکلات خود گفتند؛  پیش از این اتفاقات تعداد کارگران حدود ۶۰۰ نفر بود که ۳۰۰ نفر آنها از ابتدای ماه جاری  بااتمام قرار داد کار خود تعدیل وبیکار شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز