خبرگزاری کار ایران

هیچ کارگری راضی به کار در مشاغل سخت و زیان اور نیست

سخنگوی تشکلات کارگری قم با هشدار نسبت به این که برخی کارفرمایان تلاشی برای خارج کردن محیط کار خود از حالت سخت و زیان آور نمی کنند، تأکید کرد: در بررسی مسائل کارگر و کارفرما باید انصاف رعایت شود.

به گزارش ایلنا «عباس شیری مهوار» شب گذشته در حاشیه برگزاری سومین انتخابات کانون انجمن های کارگری حِرَف استان قم، با اشاره به تلاش برخی کارفرمایان برای اجرا نکردن حقوقی که برای کارگران در مقررات مشاغل سخت و زیان آور پیش بینی شده است، گفت: از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی می خواهیم در بررسی مسائل بین کارگر و کارفرما، جانب حق و انصاف را رعایت کند.

وی افزود: کارگران و همچنین خانواده های آنان به هیچ عنوان راضی به کار کردن در مشاغل سخت و زیان آور نیستند، چرا که اگر این کارها بازنشستگی زودتری برای آن ها دارد اما در کنار آن، آسیب های زیادی را متوجه کارگران می کند که شاید تا پایان عمر به سختی با آن ها زندگی کنند.

سخنگوی جامعه کارگری گفت: از برخی کارفرمایان تعجب می کنیم که نه تنها بر خلاف قانون، هیچ تلاشی برای خارج کردن محیط های کار خود از حالت سخت و زیان آور نمی کنند، بلکه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فشار وارد می کنند تا حق و حقوق کارگران شان که در این محیط های سخت و زیان آور حضور دارند را نپردازند.

«شیری مهوار» تأکید کرد: طبق قانون کار، کارفرمایان موظف هستند که محیط های کار خود را از حالت سخت و زیان آور خارج کنند و این دقیقا همان چیزی است که جامعه کارگری می خواهد اما این صحیح نیست که هم محیط کار سخت و زیان آور باشد و هم حق و حقوق متناسب با آن محیط به کارگر پرداخت نشود.

کد خبر : ۳۱۵۴۵۶