خبرگزاری کار ایران

به دنبال توقف فعالیت واحد هفتم

فعالیت واحد هفتم سیمان تهران متوقف شد/ بیکاری 113 کارگر پیمانکاری

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۳۹۱

با تعطیلی واحد هفتم کارخانه سیمان تهران 113کارگر پیمان کاری با دو ماه حقوق معوقه بیکار شدند.

کارگران این واحد به ایلنا گفته‌اند، پیش از تعطیلی واحد هفتم کارخانه سیمان تهران که با ظرفیت تولید 2100 تن در روز  درجاده خاوران، شهرک مشیریه فعالیت می کردحدود 153کارگر قرار داد مستقیم  و و113 کارگر پیمانکاری این کارخانه با سوابق کار متفاوت مشغول کار بودند.

کارگران می‌گویند دلیلی که کارفرما برای تعطیلی واحد هفتم کارخانه سیمان تهران  به آنان ذکر کرده «کمبود منابع مالی» و «نداشتن بازار فروش» بوده است.

یکی از کارگران اخراجی با بیان اینکه حدود 113 کارگر این واحد تحت قرارداد شرکتهای پیمانکاری «گلسار» «نظم یاور ایرانیان »،«الوند دیبا کار» از پیمانکاران وابسته به کارخانه سیمان تهران فعالیت داشتند افزود:سیاستی که اکنون مدیران سیمان تهران برای جلوگیری از افزایش بحران مالی کارخانه اتخاد کرده اند قطع همکاری با شرکتهای پیمانکاری است و این شرکتها پیشتر در   اول مهر  بخشی از کارگران شاغل در واحد هفتم را اخراج کردند.

او با اشاره به سوابق 10 تا 12ساله کارگران اخراجی، افزود: با وجود اخراج و تعطیلی کارخانه اما هنوز 2 ماه از معوقات حقوقی این کارگران پرداخت نشده است.

در این رابطه رئیس شورای اسلامی کار کارخانه سیمان تهران ضمن تایید خبر متوقف شدن فعالیت تولیدی واحد هفتم سیمان تهران  وبیکاری 113 کارگر پیمانکاری که به صورت غیر مستقیم با شرکت سیمان تهران همکاری داشته اند؛ گفت:کارگران اخراجی در بخشهای انظامات ،بارگیر خانه،بک فیلتر ، ترانسفور،فضای سبز ،خدمات وسایر بخشهای تولیدی کار می کردند.

او گفت: علاوه بر کارگران پیمانکاری 153 کارگر نیز بصورت مستقیم در واحد هفتم سیمان تهران مشغول کار بودند که  با تصمیم مدیران این مجموعه همگی آنان  در سایر خطوط تولیدی( واحد های یک تا ششم )به کار خود ادامه می دهند.

وی  این مشکل را حاصل کمبود نقدینگی و شرایط نامناسب تولید دانست ودر ادامه گفت:  مهمترین مشکل کارخانه سیمان تهران افزایش قیمت روز افزون حاملهای انرژی است که از چند سال قبل توان تولید را از این واحدسلب کرده است.

به گفته وی عامل دیگری که این واحد  تولیدی سیمان تهران را همانند سایر واحد های تولیدی کننده سیمان با خود درگیر کرده است  رکود بازار فروش سیمان است که  کارفرما یان را ناچار به متوقف کردن فعالیت تولیدی کارخانه به همراه کارگرانش می کند.

طبق اظهارات وی،شرایط فوق تهدیدی شد تا  شرکت سیمان تهران نتواند  به فعالیت تولیدی خود در واحد هفتم ادامه دهد وهم اکنون در این واحد  فقط 15 کارگر تحت عنوان نگهبان مشغول کار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز